Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
na 13 juni 2011 zijn de gratisse update,s voor vista en xp defenitief uit de boze. dus tot die tijd kan je nog update binnen halen. ik werk met vista bussines en met service 1 pack. is het nodig om de service pack2 te installeren? heb al eens gegoogeld en merk dat er toch veel problemen zijn om deze te installeren zoals vastlopen pc, foutmeldingen code oo8 en zoveel, niet meer opstarten zelfs niet in veilige modus.dus ik twijfel?
 
Op welke bron baseer je dit eigenlijk? Waarom zou je geen updates meer kunnen downloaden voor Windows Vista en Windows XP? Deze zijn toch altijd gratis...?!
Volgens Microsoft geven ze nog support op Windows XP tot 08/04/2014!
Microsoft Support Lifecycle
Tenzij je de Genuine Check van Windows bedoeld die eerst controlleert of je een legale versie bezit... maar dan is je verklaring hier wel niet 100% correct.

Indien je alle beschikbare critical updates uitgevoerd hebt, is er normaal geen echte reden om naar SP2 te gaan. Tenzij sommige applicaties dit vereisen, zoals IE 9.
Alleszinds zou ik je toch aanraden om SP2 te installeren op je Vista.
 
Hierbij een aanvulling: De support voor Vista is, zoals nu bekend is tot 11 April 2017
 
Je kunt altijd Windows Update gebruiken.
Een service Pack is eigenlijk alleen maar een verzamelnaam van een groot bestand die de vele updates bevat en die dan in 1 keer allemaal geinstalleerd worden.
 
dat heb ik geprobeerd via de gewone windows update maar haalt de gewone binnen maar niet die ik wil (sp2)
 
over windows vista bussines 32 bit en er staat sp1 pack op. dit hier onder.(foutmelding)
Windows Vista of voor Windows Server 2008.

Wanneer u probeert een servicepack te installeren, ontvangt u mogelijk een van de volgende foutmeldingen:
Installatie was niet succesvol
Een interne fout opgetreden tijdens de installatie van het service pack
De foutmelding kan ook verwijzen naar een van de volgende foutcodes:
0x80070002
0x8007000D
0x80073712
0x800B0100
0x8024200D
Opmerking Dit artikel bevat geen lijst van alle mogelijke foutcodes of berichten die u kunt ontvangen. Wij raden de resoluties in dit artikel om problemen op te lossen installatie, ongeacht de foutcodes of berichten die u kunt ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je aan deze melding ?

Download SP2 eens vanaf de eerste link in mijn Edit bericht en probeer deze te installeren. Dus Windows6.0-KB948465-X86.exe
 
hij is bezig aan het opslaan is al bij de 65% aan die melding dat was van gisteren al eens geprobeerd die sp2
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat SP1 is geinstalleerd, anders kan je SP2 namelijk niet installeren.
Ga eens naar Start en dan bij uitvoeren cmd, dan de enterknop en type in het zwarte dosscherm wat dan verschijnt winver
Kijk eens of daar SP1 staat
 
Ik kopieer hier een stuk uit een document wat ik zelf ooit een keer op hardeschijf heb opgeslagen:


Problemen met Windows Update oplossen
Problemen met de updatefunctie van Windows zijn helaas geen zeldzaamheid: zo komt het voor dat afgehandelde updates na een herstart toch weer opnieuw worden aangeboden of toont Windows elke keer weer een foutmelding omdat een specifieke update niet is gelukt. Veel van deze problemen zijn eenvoudig op te lossen door simpelweg de map SoftwareDistribution te verwijderen. Hiermee worden de update-installatiebestanden en de updategeschiedenis gewist, dit levert echter geen noemenswaardige moeilijkheden op. Heeft het resetten van Windows Update niet geholpen, controleer dan of de (voor Windows Update noodzakelijke) service Windows Modules Installer niet is uitgeschakeld. Herstel tevens de instellingen van Internet Explorer (Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen), dat wil ook nog wel eens helpen. Na het resetten van Internet Explorer is het wel noodzakelijk de startpagina en enkele instellingen te herstellen. Controleer tot slot nog even of sommige van de door het resetten uitgeschakelde invoegtoepassingen niet beter weer ingeschakeld kunnen worden (via Extra, Invoegtoepassingen beheren).


leeg.gif
leeg.gif

REPARATIETOOL VOOR WINDOWS UPDATE

Heeft bovenstaande methode niet geholpen of gebruikt u liever een automatische procedure? Voor het resetten van Windows Update kan ook gebruik worden gemaakt van een door de helpdesk van Microsoft beschikbaar gestelde reparatietool (download: wufixvista11.zip, met administratorrechten uitvoeren door met rechts op het uitgepakte CMD-bestand en te kiezen voor Als administrator uitvoeren). Deze tool wordt (nog) niet via de website van Microsoft beschikbaar gesteld, wellicht omdat de tool nog in ontwikkeling is. Het blijkt echter de enige totaaloplossing voor structurele problemen met Windows Update, vandaar dat ik u hem niet wil onthouden. Controleer na het runnen van de tool gelijk even handmatig via Windows Update op nieuwe updates om er zeker van te zijn dat Windows Update nu wèl goed functioneert. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de tool naar behoren functioneert, is het gebruik ervan op eigen risico! Zie elders op deze website voor een soortgelijke reparatietool voor de update functie van Windows XP.
Tot slot is er ook nog de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista (download: Description of the System Update Readiness Tool for Windows Vista, for Windows Server 2008, for Windows 7, and for Windows Server 2008 R2). Deze tool is ontwikkeld voor het corrigeren van specifieke inconsistenties die tot gevolg hebben dat de installatie van updates en andere software niet werkt (het gaat om de foutcodes 0x80070002, 0x8007000D, 0x800F081F, 0x80073712, 0x800736CC, 0x800705B9, 0x80070246, 0x8007370D, 0x8007370B, 0x8007370A, 0x80070057, 0x800B0100, 0x80092003, 0x800B0101 en 0x8007371B). Normaal gesproken wordt de tool automatisch als update aangeboden zodra een van genoemde inconsistenties voordoet, maar System Update Readiness kan zo nodig ook als standalone-pakket via de website van Microsoft worden gedownload. Neem er wel even de tijd voor, het kan namelijk erg lang duren voordat de reparatietool zijn werk heeft afgerond!
 
Informatie einde ondersteuning voor Windows-producten

inderdaad heb gekeken via (cmd) en er staat windows service pack 1 dus zou het normaal moeten gaan. HELAAS

(wufixvista11 zip) stond toegang geweigerd iets met rechten van de gebruiker of zoiets

heb een hotfix update binnen gehaald.wat nu?
nog een vraagje is dat wel echt nodig om sp2 binnen te halen kan je gewoon niet verder doen met die sp1?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan