Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ik zou willen een spamfilter installeren als dat gaat natuurlijk voor outlook express

Ik had vroeger agv werkete goed maar hier zitten we met de proefperiode spam werkte wel verder maar virusscanner niet.

nu heb ik avast .


graag help
 
In Outlook express en ieder e-mail programma kun je ongewenste afzenders markeren. Na markeren gaan de ongewenste berichten naar verwijderde items. Men kan afzenders markeren op e-mail adres , maar ook op domeinnaam. Bij markeren domeinnaam moet er gebruik gemaakt worden van het jokerteken.
*@geenspam.com
Elke afzender gekoppeld aan het domeinnaam word dus als spam aanzien en zal naar verwijderde items verplaatst worden. Het is ook mogelijk i.p.v. verplaatsen naar verwijderde items het bericht onmiddelijk te laten verwijderen.
Spam zijn ongewenste commerciële berichten, en hier zitten soms addertjes onder het gras, want spam is soms geen ongewenst bericht omdat er om gevraagd word.
Een voorbeeldje.
Ik surf naar een site om iets te bestellen. Ik bestel iets en er staat te lezen. vul je e-mail adres in om via nieuwsbrief van onze aanbiedingen op de hoogte te blijven. Uitschrijven kan na de eerstvolgende nieuwsbrief.
E-mail adres word ingevuld , maar de voorwaarden worden niet gelezen, en hier zit het addertje onder het gras.
Meestal staat dan onderaan te lezen.
Indien je niet wenst dat je e-mail adres ook word doorgegeven aan onze leveranciers, verwijder dan het vinkje. Bij het aanvinken van het vakje ga je er met akkoord dat je e-mail adres mag doorgegeven worden aan onze leveranciers om je informatie te zenden van hun nieuwe produkten.
En dan begint het. De ene dag reclame voor dit produkt in je mailbox, de andere dag reclame voor dat produkt in je mailbox, en velen vragen zich dan af, hoe komen ze aan mijn e-mail adres. En hiertegen kun je niets doen, want je bent akkoord gegaan dat leveranciers waar je iets besteld hebt je reclame van hun produkten via e-mail mogen bezorgen.
Altijd de voorwaarden lezen voor je met iets akkoord gaat .
 
In Outlook express en ieder e-mail programma kun je ongewenste afzenders markeren. Na markeren gaan de ongewenste berichten naar verwijderde items. Men kan afzenders markeren op e-mail adres , maar ook op domeinnaam. Bij markeren domeinnaam moet er gebruik gemaakt worden van het jokerteken.
*@geenspam.com
Elke afzender gekoppeld aan het domeinnaam word dus als spam aanzien en zal naar verwijderde items verplaatst worden. Het is ook mogelijk i.p.v. verplaatsen naar verwijderde items het bericht onmiddelijk te laten verwijderen.

Dit is een blacklist. Is niet echt hetzelfde als anti-spam toepassingen. En ik zou zeker oppassen met domeinen te blokkeren.
 
Een blacklist is nog iets totaal anders. Bij een blacklist word het bericht teruggekaatst naar de afzender , en komt het niet terecht in je mailbox.
Ik heb aangehaald markeren, en niet blokkeren.

Een blacklist is een lijst van individuele afzenders en of domeinen waar je bij voorkeur geen mail van wenst te ontvangen. Niet meer of minder. De manier waarop is ook toepassing afhankelijk. Jou voorbeeld is dus wel degelijk een blacklist. Wat er met die mail gebeurd is geheel afhankelijk van de toepassing. Terug "bouncen" naar de afzender is geen goed idee. De meeste mailservers doen dit ook niet om zelf niet op een blacklist te komen wegens "spammen".
Spam wordt dmv complexe diagnoses op kernwoorden, aantal, afzender, etc beoordeeld en die mails krijgen een bepaald SCL (Spam confidence Level) tussen 0 en 9, waarbij 9 zeker spam is en 0 niet.
 
Nee , ik markeer de afzender op e-mail adres of op domeinnaam als ongewenste afzender. En dan komen de berichten in het postvak ongewenste post terecht.
En dan kan ik mijn e-mail programma zo instellen.
Ongewenste post onmiddelijk verwijderen zonder gelezen te hebben.
Of zelf handmatig gaan verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan