Speciale software om je Pc op spionage te scannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Misschien het vermelden waard voor als iemand het gemist heeft:

Via ZDNet ontvangen:

Na alle onthullingen van klokkenluider Edward Snowden over de afluisterpraktijken van de (Amerikaanse) inlichtingendiensten, zou je voor minder paranoïde worden. Heb je ooit het gevoel dat iemand je in de gaten houdt? Amnesty International heeft een stukje software gelanceerd dat detecteert of de overheid op je computer meekijkt.

» Detekt « is een gratis openbronprogramma dat je systeem scant op de aanwezigheid van gekende spionagesoftware die door overheden wordt ingezet. De software is van de hand van de Duitse beveiligingsonderzoeker Claudio Guarnieri en werd door Amnesty gelanceerd in samenwerking met enkele andere belangrijke mensenrechten- en privacyorganisaties. Enzovoort:

Scan je pc op spionagesoftware | ZDNet.be

Voor wie er wat aan heeft.

WW
 
Walter heb je zelf al scan gedaan?Want je bent toch al redelijk bekent...en ergers toch één uitvinding gedaan he....je weet nooit he...ben niet bang heb, het koud water uitgevonden(lachen)
mvg
 
Q.,
Zeer goed dat je het zegt. Ik was nog niet naar de download gegaan, maar nu heb ik het natuurlijk ook gezien.

Waarom zou dat kunnen zijn..?

Ww
 
heb geen flauw vermoeden waarom dit voor de Windows8.1 gebruikers niet mogelijk is om deze scan te draaien .

via deze link kun je detext.exe verkrijgen en blijkbaar draait deze dan ook op de Win8.1 (maar dit is dan op eigen risico !)
 
Niet proberen is het best voor 8.1 gebruikers en ik zeker niet of mijn opstarten gaat weer de mist in. [moet het trouwens nog eens doen]

Ww
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan