spontane uitval pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi beste mensen, ik heb hier een orgel die software draait met behulp van een doodnormale PC met windows XP erop. De processoris een AMD DUAL CORE 4000+ en het geheugen is 2 giga dual channel. NU had ik hem gisteren aanstaan en hij viel zo maar uit helemaal uit dus. Ik startte opnieuw op en hij viel weer uit startte niet eens voorbij het bios schermpje, ik probeerde het nog een keer en hij startte gewoon normaal op dat wil zeggen omdat windows niet goed was afgesloten moest ik bevestigen of in veilige modus of een normale start heb dit laatste gekozen. En heb de hele avond uren lang geen enkel probleem meer gehad. Mijn vraag kan dit een geheugen probleem zijn???
alvast dank
Jos
 
Josje, hierbij geef je te weinig info om te kunnen uitmaken wat de reden is.
Persoonlijk denk ik met hetgeen ge verteld, dat het een probleem is van afkoeling. Ik veronderstel dat het om een pc gaat die voordurend aanligt. Ook op een pc die op een plaats staat waar hij uit de weg staat. Mogelijks heeft hij te veel stof opgehoopt en is dit de schuldige.
Als je de case opent, kan je het stof eruithalen ofwel met een borsteltje ofwel met blazen. Opgelet als ge perslucht gebruikt........ Zorg ervoor dat de ventilatoren niet kunnen meedraaien. Goed de koelellementen uitblazen. Dan opnieuw proberen.
Dat is voor mij het eerste wat er in me opkomt als mogelijke reden.
 
Hoi heb gedaan wat je schreef het euvel is niet meer voorgekomen.
heb een programma laten draaien dat je temperatuur meet, deze is van de dualcore processors 51 graden??? is dat niet wat hoog? De harde schijf temperatuur is 31 graden zijn dit acceptable waarden of?????
mvrG: josje01
 
Voor cpu heb ik bij AMD beter geweten, maar het hangt er een beetje van af. Bij belasting gaat pas boven 60°C de fan op volle kracht geforceerd koelen.
Ook kan bij AMD de " cool 'n quiet " ingeschakeld zijn via het bios. dwz dat de fan zo traag mogelijk draait om geen geluidshinder te hebben.
Dat was dus niet de oorzaak zo te lezen. ik denk eventueel aan de voedong, of een stekker die niet goed vastzit.
Dat kan zowel de stekker in het stopcontact zijn als deze van de voeding naar het moederbord.
Hoe is de pc aan het orgel gekoppeld? hier wat meer uitleg graag.

Ver gezoch misschien dat je huis een stroomlek heeft, of je buur en zo spanning zit op de aarding van je stopcontact.
En dan nog de dingen waar ik nu niet aan gedacht heb maar me misschien later nog te binnen schieten.
Door het ram ga je dit niet hebben hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan