Netwerk Steeds uitval van netwerk

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
ik heb ongeveer elke 15 min een onderbreking van mijn netwerk. Ik gebruik een bekabelde verbindng naar mijn pc tijdens home office. ben verbonden via de VPN van het werk dan. ik heb ook een SONOS speaker die staat te spelen via de wifi. telke male de muziek uitvalt krijg ik ook melding dat het netwerk op mijn pc is uitgevallen. ik heb al meerdere keren met telenet hierover communicatie gehad en steeds dezelfde reactie, "de router 30 sec uittrekken". hebben jullie een oplossing of gelijkaardige probleem met Telenet? ik denk er echt over om na 22 jaar onafgebroken klant bij telenet een andere provider te nemen, maar gaat dit garantie geven dat het probleem gaat opgelost zijn?
het lastigste aan het verhaal is de uitval tijdens video call met klanten en werkgever. komt niet goed over

Ik zie enkel melding van een VPN client dat die geen connectie heeft. En niet perse een connectie met Telenet.
Je verliest enkel connectie als je SONOR speaker staat te spelen. Even hierop verder gaan...
Gebruik je een audio streaming dienst, verbonden met je werk toestel? Zoja, is het best mogelijk dat er geen split tunneling over die VPN is, en alle internet traffic via je werkgever gaat passeren. Inclusief die audio streaming dus. Ik zou daar dan ook al onmiddellijk mee stoppen tijdens je VPN werksessies, indien zo gebruikt welliswaar.

PS: Telenet modem kan dit met gemak aan, tenzij er een defect is.

gisteren nog reactie gekregen op de chat. hieronder eindelijk de toegeving dat signaal zeer zwak is

Vervelend dat je veel onderbrekingen hebt in je verbinding. Zo wordt videobellen natuurlijk moeilijk. Ik heb de netwerksignalen gecontroleerd die bij je binnenkomen en deze zijn inderdaad van slechte kwaliteit. In deze situatie maken we best een afspraak met een technicus. Ik zal je een link bezorgen met meer informatie

Dus het is het binnekomend signaal naar de modem dan als ik het goed begrijp?
ben benieuwd wat de technieker gaat doen. waarschijnlijk gewoon de modem vervangen as always.

Terug
Bovenaan