Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Opgepast, enkel voor android gebruikers.

Veel Android apparaten zijn kwetsbaar voor het ernstige Stagefright-lek: een lek dat het videoframework misbruikt om malafide code uit te voeren zonder dat de gebruiker dit weet.
Met deze app check je of je ook kwetsbaar bent.

Het enige dat je bij Stagefright Detector hoeft te doen, is de app installeren en op te starten.
De app controleert vervolgens of jouw smartphone of tablet veilig is of niet.
Daarnaast toont het enkele handige opties, zoals het uitschakelen van automatisch ontvangen van mms-berichten.

Stagefright Detector kan je hier donwloaden. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout.stagefrightdetector


 
Er zijn dus mogelijkheden om geen slachtoffer te worden van het Stagefright exploit probleem.
Indien je Hangouts op je Smartphone hebt staan moet je wel iets instellingen doen.
- open hangouts
- tik op opties in de linker bovenhoek.
- tik op settings -> SMS generaal, als je enabled SMS in hangouts ga dan naar advanced instellingen en schakel automatisch ontvangen SMS uit.

Bij berichten, uischakelen automatisch ontvangen MMS.
- open berichten
- tik op meer -> settings -> meer settings
- tik op multimedia berichten, zet automatisch ontvangen MMS uit.
Indien deze in gebruik waren was je een potentieel iemand voor het stagefright exploit lek.
Ikzelf gebruik hangouts en MMS nooit, dus ik was nooit in gevaar geweest voor dit lek.
Jammer dat men enkel u waarschuwt voor het lek, maar nergens de oplossing aanbood, ik had al op verschillende sites de oplossing door een patch of scanner of weet ik veel wat aangvraagd, maar het blijkt dus simpel op te lossen te zijn door dit uit te schakelen. Veel succes met het uit schakelen indien je iets van bovenstaande gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan