Status
Niet open voor verdere reacties.

hajege

Steunend lid
Vip Lid
Omdat er op mijn pc veel lege mappen zaten, wilde ik die met een klap verwijderen. Vond RED (Remove Empty Directories); heb dit programma laten draaien en toen alle gevonden lege
mappen ( ingeveer 2000) laten verwijderen. Gevolg: problemen met windows 10. De standaard tegels met bijhorende programma's zoals bv. edge, mail, store waren verdwenen, verwijderd en ik krijg ze niet opnieuw geinstalleerd. Systeemherstel lostte niets op, maar ik wil windows niet opnieuw installeren; ik ben dan al mijn programma's ed. kwijt en moet alles opnieuw installeren. Heel internet afgestroopt, de daar gevonden oplossingen geprobeerd, maar niets werkt. Tussen haakjes: mijn geinstalleerde programma's werken allemaal prima.
Wie heeft de tip(s)? Of is(zijn) die er niet.

mvg

Henk
 
deze geven "leeg " aan als je deze aanklikt maar deze zijn dus niet leeg zoals je nu ondervonden heb ...en dit is dan enkel omdat enkel de thrustedinstaller de volmacht heeft over deze zogenaamde lege systeemmappen ..

je geeft aan dat je geen nieuwe installatie wenst te doen aangezien je je geinstalleerde programma's niet kwijt wilt raken ...
de optie die je kunt doen is om op te starten vanaf een Windows 10 dvd of usb en zodoende links onder op herstel klikt ...hiermee word dan enkel de Windows systeembestanden vernieuwd zonder dat men aan de geinstalleerde programma's komt .
 
Bedankt voor je reactie, maar dit gaat niet. Zie bijlage. Windows is geinstalleerd op de c-schijf. Omdat die ssd schijf maar 80Gb is, heb ik mijn programma's zoveel mogelijk op een andere schijf (e-schijf) geplaatst. sshot-1.jpg
 
doe het volgende eens ...
Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

***indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..

***indien er geen instal.wim vermeld word in de map sources maar wel een instal.esd dan dien je er eerst voor te zorgen dat de instal.esd vervangen word door een instal.wim anders zal ook deze opdracht niet kunnen uitgevoerd worden !
 
Hartelijk dank voor de moeite die je voor me doet. De uitleg bij afbeelding 1 heb ik al eens gedaan en het antwoord is dat er niets aan de hand is.
Ik denk dat ik maar moet "leven" met een windows zonder werkende apps en moet wachten tot de volgende grote voorjaars update. (De apps die ik zelf geinstalleerd heb voor de "crash" zoals bv trein, youtube, doen het wel). Alle software waarmee ik werk, zoals bv. LibreOffice, VideodeLuxe, RadioMaximus leveren geen problemen.
mvg
Henk
 
zelf vind ik die tegeltjes maar niets en heb gewoon het progje "classic shell" gedownload en geïnstalleerd. dit geeft je terug het uitzicht van windows 7 en vervangt de startknop in een schelpje.
Misschien is dat een oplossing en kan je zo terug naar je programma's???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan