Status
Niet open voor verdere reacties.
De pc van de kinderen start niet meer op. Ik bedoel dat hij steeds het zwart scherm geeft met de mogelijkheden veilige modus, laatst bekende configuratie enz. Ik mag aanduiden wat ik wil, hij komt steeds op hetzelfde scherm uit. Zou het kunnen dat de harde schijf naar de knoppen is. Pc draait op XP.
icon9.gif
 
Wat krijg je in veilige modes. Anders het volgende eens proberen.
Eerst opstarten in veilige modes en een grondige virusscan doen. Geen verbetering dan het volgende:

Doe de cd-rom van Windows XP in uw drive en doe hetvolgende:
Start > Uitvoeren > sfc /scannow ( let op spatie achter sfc ) > OK of ENTER.​
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele .
 
Wat krijg je in veilige modes. Anders het volgende eens proberen.
Eerst opstarten in veilige modes en een grondige virusscan doen. Geen verbetering dan het volgende:

Veilige modus heeft men ook al geprobeerd << Ik bedoel dat hij steeds het zwart scherm geeft met de mogelijkheden veilige modus, laatst bekende configuratie enz. Ik mag aanduiden wat ik wil, hij komt steeds op hetzelfde scherm uit. >>

Indien het geen hardware-probleem is, is er waarschijnlijk in het register iets verwijderd wat het opstarten verhinderd.

Proberen op te starten met een "Boot-cd" en indien dat lukt, systeemherstel doen naar een vorige datum.
 
PC is al enkele uren aan het draaien met Hirens Boot Cd, namelijk HDD Regenerator. Dit zal nog enkele uren duren, maar ik hou jullie op de hoogte.
Wat zijn zoal de prijzen voor een ander latje Ram en hoeveel Mb zou dit moeten zijn.
 
Memoryproblemen kunnen ook in windows zitten, een fout bvb met de weergave van de vrije ruimte, daar kan het virtueel geheugen door blokkeren.
Alls je een latje kan gebruiken uit een andere pc kan je er achter komen wie van de 2 dat bsod veroorzaakt.
het programma memtest86 kan ook het ram testen.
Dat moet je een nachtje laten doordraaien.
Als dat niet op de hirens bootcd staat is het te vinden op deze pagina.
 
ik heb hetzelfde voorgehad tot ik een ander scherm probeerde, toen ging het wel, dus heb ik een nieuw scherm moeten kopen en alles start terug normaal op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan