Startprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Ik heb het volgende probleem: ik sluit de PC of laptop altijd af in slaapstand,
Geen probleem met de laptop , maar als ik de PC start gaat hij spontaan meerdere
pictogrammen selecteren en in een leeg gedeelte klikken helpt niet. Ik moet dan de PC opnieuw starten en dan is het weer goed. Kan iemand mij hierbij helpen
 
waarom sluit je de pc of laptop af in slaapstand,is het niet beter deze volledig af te sluiten,zo verbruikt het geen stroom
 
Hoi Rudy, bij mijn weten gebruikt de PC geen stroom in de slaapstand, in de slaapstand kan je er rustig de stekker uithalen dus ik begrijp je antwoord niet.
gr. Tinus
 
inderdaad,elders gelezen
Stand by in XP = slaapstand in Vista (ACPI S3 - status)
Slaapstand in XP = sluimerstand in Vista (ACPI S4 - status)

In de S3 status wordt alles in je ram gelaten & blijft er spanning op je ram zitten om de gegevens terug te halen bij een startup (maar hij verbruikt nog steeds)
In de S4 status wordt ales wat in je ram zit naar je harde schijf verschreven, en haalt hij het bij een herstart terug van je harde schijf. Deze laatste bespaart veel energie (pc staat dan gewoon uit, je kan hem in S4 zetten & ermee gaan wandelen, wat bij S3 niet lukt), maar duurt langer om weer op te starten (maar het is nog steeds een heel pak sneller dan zomaar vanuit het niets weer starten).

Dus; S3 aan voor korte tijden (of gewoon niet, zoveel spaart S3 niet uit) en voor de rest altijd S4. Zelfs 's nachts gewoon op S4 zetten... Voor degenen die niet echt geloven dat S4 niets verbruikt; neem een laptop en zet die in S4 stand en leg hem een weekje weg. De batterij zal maar evenveel gedaald zijn dan als je hem met een volle batterij een weekje weglegt.


Bovenstaande zijn eigenlijk standaard in XP al voorzien (je pc moet het natuurlijk ondersteunen), maar wat vernieuwend is in vista is de Hybriede slaap. Dat is gewoon de 2 combineren. Zowel in je ram als op je harde schijf de image zetten. Qua stroomverbruik pak je dan evenveel als de S3 status, maar het grote voordeel is dat als ondertussen de stroom uitvalt er nog steeds dezelfde data op je schijf staat als in de S4 stand, dus je kan gewoon doorstarten nadat je weer stroom hebt.
 
Beste mensen,
Ik heb het volgende probleem: ik sluit de PC of laptop altijd af in slaapstand,
Geen probleem met de laptop , maar als ik de PC start gaat hij spontaan meerdere
pictogrammen selecteren en in een leeg gedeelte klikken helpt niet. Ik moet dan de PC opnieuw starten en dan is het weer goed. Kan iemand mij hierbij helpen

Ik denk een besmetting van de nieuwe generatie.
Een die reageert op de slaapstandfunctie en zorgt dat bij het wegschrijven naar de schijf van alles word bijgezet om die processn bij herstart in gang te zetten.
Plaats eens een logje in deze forum
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan