Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Peter1964

Gast
Een collega van het werk vroeg me om volgend probleem even voor te leggen.
Hij draait onder Win XP Home en is enigste gebruiker van de pc, bijgevolg hoeft hij niet een gebruikersnaam te selecteren en krijgt ie enkel het welkomstscherm te zien en dan start de pc door naar zijn bureaublad enz...

Het probleem is dat het welkomstscherm tevoorschijn komt en 1 ?* 2 sec zijn bureaublad te zien krijgt en daarna terug naar het welkomsscherm gaat en daar blijft hangen. Hij moet dan de aan-uit knop gebruiken om zijn pc terug af te sluiten en eventueel terug opnieuw op te starten, met het gekende resultaat.

Hij belde me en zei dat hij iemand had gekontakteerd en die zei hem dat hij een format moest doen.

Weet er iemand wat hier het probleem is en moet er inderdaad een format gebeuren??

Graag jullie superraad.

Groetjes,

Peter
<!-- / message -->
 
Alvast bedankt voor deze snelle reactie.
Heb de desktop alvast mee naarmij thuis genomen en wacht nog effe af voor ik ga formatten.

;-)
Peter
 
ff wat bijkomende vraagjes in afwachting...

Als je die pc nu zelf eens opstart, wat gebeurt er dan precies eens je op het bureaublad komt?
Is het echt zo dat je het bureaublad maar een sec of 2 ziet en dan terug keert naar het aanmeldings-scherm, of komt er een extra venstertje te voorschijn die aan het aftellen is?

Word explorer.exe opgestart, dit wil zeggen zie je de taakbalk en evt de iconen op het bureaublad?

Is minstens service pack 1 geinstalleerd, of weet je dat niet?
 
12p,

Inderdaad, bureaublad 2 sec en dan terug welkomstscherm.
Heb alles geprobeer, zelfs naar een ex-collega van me toen we samen voor Intel Corp. werkten. Die zei gewoon te formatten en na overleg met de eigenaar van de pc, vond die het goed aangezien de pc vroeger toebehoorde aan zijn zoon. En er eigenlijk niet veel waardevolle dingen opstonden omdat hij hem nog maar 2 weken in zijn bezit had! Dus...

Alles nieuw erop! :)

Alvast nen dikke merci voor jullie snelle reacties!(y):duimop:

Deze topic mag een slotje op!

Peter
 
Het kan een beschadiging zijn van xp waardoor explorer niet meer opstart, dan kan je een systeemherstel proberen.
Maar na enkele jaren kan het wel eens goed zijn om eens een clean install te doen.
Als de pc al enkele jaren 'afgezien heeft', je weet hoe kinderen zijn, neem dan eens een low format vanaf de site van de fabricant van de hd binnen, dan word tijdens de format ook gemeld wanneer er slechte sectoren worden gevonden op de schijf, zo weet je met1 in welke conditie ze verkeert.
Toch blijf ik denken aan een virus, omdat ik dit probleem al 2x ontmoet heb, 1x hier, met iemand zijn pc, en 1x op het web, en dit in een periode van ca 30 dagen.
2 maand geleden had ik het op mijn eigen pc met vista, ik kon wel nog explorer starten via taakbeheer, maar na 2 dagen ging explorer ook na 2 sec dicht, terwijl dat eerst pas na 90 minuten was.
Ook toen 2x datzelfde probleem gevonden op het net, bleek bij 1 geval na een hijack this een virus te zijn.
Het zijn nogal gelijkaardige problemen vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan