Status
Niet open voor verdere reacties.
chameleon1.jpg
Dat zit in de map chameleon. natuurlijk heb ik ook een verkenner in windows 10 lana. Nee geen 64bit, gewoon een 32 bit cloudbookje.
 
Hier kun je alles handmatig starten. Je kunt zelfs een Batch bestand schrijven en dit handmatig programmeren dat zoiets opgestart wordt tijdens het booten.

Bedoel je dat dit dan iedere keer ik opstart dit automatisch gebeurt en dat ik dan zo een 10 minuten moet wachten voor ik iets kan doen? Want het is helemaal zwart dan he. Alle programma's gaan weg en komen terug eens hij gedaan heeft.
 
Handmatig kun je daar een scan starten onder DOS.

Maar een goede scan gebeurd tijdens een re-boot, ver voordat besmettingen geladen kunnen worden.
Hiervoor is dus een Batch bestand vereist. De Chameleon functie bevat als ik me niet vergis zo'n Batch.


Kort samengevat is deze functie niets meer of minder dan een Batch met een mooie naam.
 
Handmatig kun je daar een scan starten onder DOS.

Maar een goede scan gebeurd tijdens een re-boot, ver voordat besmettingen geladen kunnen worden.
Hiervoor is dus een Batch bestand vereist. De Chameleon functie bevat als ik me niet vergis zo'n Batch.


Kort samengevat is deze functie niets meer of minder dan een Batch met een mooie naam.

Het is niet zo dat mijn systeem dan 10 minuten bij iedere opstart onbruikbaar is? Want nu ik die chameleon heb laten lopen heeft die toch minstens 10 minuten een zwart scherm gehad en daarna nog eens de gewone scan van MBAM, Nu tijdens de gewone scan kan je wel al werken met de cloudbook, maar tijdens chameleon kan je eigenlijk niets doen.
 
Niets ten nadelen van Microsoft met z'n Windows 10 hoor, maar zo'n functie is eigenlijk een must voor een leverancier die denkt een betere besturing te kunnen leveren.

Nee, wat doen ze, ze komen weer met tegels. Tegels die niet noodzakelijk zijn om een computer te kunnen besturen en programma's te kunnen draaien.
Een vergelijkbaar programma als dit simpele beveiligingsprogramma MBAM dat met wat scripts en een batch een goede beveiliging neer zet ontbreek dan weer in Windows 10.

Onbegrijpelijk gewoon.
Ze blijken in Redmond maar niet naar mij te luisteren. ( Inmiddels is toegegeven dat Windows 8 een flop is. Dat had ik al ver voor de pre-releases richting Redmond verkondigd ) Gelukkig bleek ik hier achteraf niet de enige te zijn.

Ik heb deze week ook gelezen dat er 8000 ontslagen zijn gevallen bij Microsoft.
Op zich niet gek dat dit gebeurd met zo'n eigenwijs management en ik had veel meer ontslagen verwacht met zo'n starre houding. Gelukkig is het beperkt gebleven tot zo ongeveer het bewuste aantal.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik wil dat techniek vooruit gaat.

Voor mij is belangrijk dat als ik een startknop indruk op een pc, dat ik na enkele seconden dingen kan doen waarvoor ik op de startknop hebt gedrukt en met een bepaalde snelheid die aan de specificaties van mijn pc voldoen.
Hierbij wil ik geen nonsens voorbij zien komen in de vorm van tegels. Ik wil mijn pc zelf inrichten op de manier zoals voor mijn goed werkbaar is en daar horen tegels niet bij.

Verder maakt het mij wat een leverancier allemaal bedenkt niet zo veel uit, als alle overbodige luxe door mij maar uit te schakelen is en alles geen overbodige systeembronnen kost.
Zodat mijn pc op top niveau blijft presteren op de manier zoals ik wil en niet zoals een besturingsleverancier denkt dat ik zou willen.
 
Wat heeft dit nu hier mee te maken Lana? Mijn netbookje is binnen de minuut bruikbaar hoor met die tegels. Mijn vraag is gewoon naar u toe als ik die batch aanmaak, gaat mijn systeem DAN niet veel trager opstarten? Nu ben ik opgestart binnen de halve minuut hoor, Veel sneller als mijn vrouw met haar windows 7 en dat kan ik u zwart op wit bewijzen als je dat zou willen.
 
Alles wat opgestart wordt tijdens het booten kost tijd. Dus ook via een batch bestand een programma op starten.

Maar je hoeft natuurlijk niet altijd deze scan uit te voeren als je de pc opstart. Een batch maakt je als het programma via geen enkele manier wil opstarten tijdens het booten. Dit kan voor komen als een besmetting aan het werk is geweest.
 
Malware geschreven voor windows systemen activeert zich van zodra Windows opgestart word. Nu zijn er virussen die zich gaan verschuilen voor de antivirus software , en daarvoor is de Chameleon functie in Mbam bedoelt. Mbam gaat zich camoufleren zodat het door het virus niet kan opgemerkt worden. En als men met een antivirus schijfje gebaseerd op Linux de computer gaat booten of opstarten , kan malware geschreven voor windows zich niet activeren en zich ook niet gaan verschuilen en ook zo tijdens een deepscan gevonden en verwijdert worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan