Software SyncBack

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Om van de systeempartitie op C: een image te maken gebruik ik momenteel Macrium Reflect.
Dit programma werk goed, maar het is wat is omslachtig.
Kan SyncBack (betalende versie) ook een image kan maken van de systeempartitie ?
Ik gebruik nu SyncBack Free slechts voor backups van mijn data naar externe media.

Het is een beetje appels met peren vergelijken.
SyncBack is een goed programma, maar werkt alleen op bestandsbasis, dus zorg dat er meerdere mappen gelijkwaardig zijn. SyncBack is feitelijk een afkorting van Synchronisation Backup, dus synchronisatie.

Dat is heel iets anders dan een image maken, dat kan SyncBack niet, ook niet de betaalde versie want daar is het programma niet voor bedoeld.

Als je iets eenvoudigers wilt dan Macrium Reflect, dan zou ik eens kijken naar Aomei Backupper. Daar is ook een gratis versie van.
Van de Pro versie is regelmatig een gratis key te krijgen waarmee je hem een jaar lang kunt gebruiken, handig om te testen.
Ik denk dat @ArtstudioG je wel een linkje kan verstrekken waar je zo'n key kunt krijgen momenteel.

Een ander goed soortgelijk programma is EaseUs Todo backup Home. Maar ik weet zo vlug niet meer of daar ook een gratis versie van is. Ik gebruik zelf al jarenlang de betaalde versie hiervan.

ik gebruik reeds jaren drive snapshot. comprimeert goed (rond de 50%). en het is ook mogelijk een image te nemen van een draaiende windows versie.
achterna kan men een partitie of de volledige schijf veilig overschrijven. ik neem alle windows partities in mijn backup op. en selecteer geen andere delen van de schijf ( B drive waar mijn persoonlijke documenten staan geschreven, die ik standaard op deze partitie plaats. en D partitie voor anderen media). bij het terugzetten van de backup worden deze nooit overschreven, en alleen de partities die u wil terugzetten van het besturingssysteem, meestal bij calamiteiten zet ik de C drive alleen terug.
het is ook niet gratis; echter wie goed zoekt vind wel een snoepje.
(volgende bestanden vind u op hirens boot cd geregistreerd snapshot.exe en snapshot64.exe deze blijven werkend)

Laatst bewerkt:
EaseUs Todo backup is officieel niet in het Nederlands verkrijgbaar. Door aanpassen van een qm-bestand
kan het Nederlands gemaakt worden.

1778235398260.png

Terug
Bovenaan