Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
In XP kon je met behulp van de windows cd je systeem controleren op fouten en eventueel herstellen.
Kan je dat met Vista ook?
Ik heb al geprobeerd met de dvd gewoon in te steken of er van opstarten maar ik kan enkel maar installeren of herstellen.
 
Neem eens herstellen, dan zal het systeem zoeken of een een herstel nodige is. Als de herstel niet kan uitgevoerd worden zal je systeem herstel kunnen doen.
 
Als ik wil herstellen dan word er vermeld dat de bestanden van windows zullen vervangen worden en de oude zullen dan windows old genoemd worden.
Zo krijg je dus een nieuwe windows naast de oude,wat veel plaatsverlies is op de HDD,wat ik liever niet heb.
Het grote probleem is dat er geen herstelpunten zijn omdat systeemherstel uitgeschakeld was en het een nieuw systeem is waar nog geen back up van gemaakt was.
Het is dus een nieuwe laptop en er zit geen recovery of windows cd /dvd bij!??
Als ik na de herstel de windows old bestanden zou kunnen verwijderen is het allemaal niet zo erg,maar anders begin ik beter van voren af aan,zonde van al de tijd tot nu want alle programma's zijn geïnstalleerd.
Waarom ik wil herstellen is omdat vele windows functies zoals gebruikersaccounts,systeem,systeembeheer,instellingen voor automatisch afspelen en nog wat gewoon niet opengaan als ik ze aanklik.
Er komt een flits door en verder gebeurd er niets meer.
 
Als je installeert vanuit vista kan je (althans vòòr sp1) upgrade doen.
Alle instellingen blijven behouden.
Je blijft ook gewoon 1 windowsmap houden.
 
Ik heb dan toch voor de gemakkelijkste maar zekerste oplossing gekozen en heb gans de schijf opnieuw geformatteerd en alles overnieuw gedaan.
Heb er gelijk ookVvista ultimate opgezet ipv de home premium,voor mij de betse Vista die er is.
Deze is dus opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan