systeemherstel is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
kreeg gisteren bericht van ThreatFire dat er een ernstige bedreiging was.klikte op Kill en dacht alles ok.Later na een mislukte download wou ik die via systeemherstel weghalen door een eerdere datum te nemen.Deed dit maar systeemherstelscherm verdween.Kan het niet wederoproepen via systeemwerkset.Vakje systeemherstel is verdwenen uit de lijst.Heb AVG9 laten draaien en diende 3 virussen te verwijderen.Hierna terug opgestart.Nog steeds sysherstel niet te vinden.Volgens systeemeigenschappen en bij aanklikken daar van systeemherstel blijkt dit wel ingeschakeld.Gelukkig werkt pc normaal.Zou toch graag sysherstel zonodig in de toekomst kunnen gebruiken.Weet iemand een oplossing Dank bij voorbaat voor begrijpelijke taal
 
Als het over xp gaat.

Plaats deze één voor één in uitvoeren en druk enter.

regsvr32 RPCRT4.dll
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 SHELL32.dll
regsvr32 OLEAUT32.dll
regsvr32 srclient.dll
regsvr32 MSCTF.dll
regsvr32 CLBCATQ.DLL
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 mlang.dll
regsvr32 mshtml.DLL
regsvr32 SHDOCVW.dll
regsvr32 CRYPTUI.dll
regsvr32 WINTRUST.dll
regsvr32 msimtf.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 hlink.dll
regsvr32 dxtrans.dll
regsvr32 ATL.DLL
regsvr32 ddrawex.dll
 
Bedankt voor vlug antwoord.Werk inderdaad met XP onder NTFS.Kreeg intussen ook de raad het te proberen met starten in de veilige modus en dan bladeren naar C:\Windows\Inf en het bestand sr.inf zoeken,klikken met rechts en kiezen voor installeren.Nadien pc herstarten om de veilige modus te verlaten.Heb al eens gekeken naar dit bestand via zoeken maar vind alleen bestand sr .Denk dat het een verborgen bestand is.Weet niet hoe ik dat kan vinden.Beide oplossingen zal ik Zaterdag laten proberen door een kleinzoon die iets meer weet van computers weet. Ben bang dat ik anders misschien meer in de problemen kom.
 
systeemherstel

systeemherstel

Hallo Nijntje en Tuts Het is gelukt door het "systeemherstel" te lichten uit een volledige back up die ik op een afzonderlijke HD had staan.Op een ander wijze was het niet mogelijk daar het virus het oorspronkelijke op mijn PC volledig had gecorrumpeerd.Met de 19 regbestanden die jullie me zonden ging het ook niet want voor 2 ervan was ofwel de opgegeven module niet te vinden of na lading was het ingangspunt Dll reg server ook niet te vinden.Toch nogmaals bedankt voor de antwoorden Francois
 
kreeg gisteren bericht van ThreatFire dat er een ernstige bedreiging was.klikte op Kill en dacht alles ok.Heb AVG9 laten draaien en diende 3 virussen te verwijderen.

ThreatFire waarschuwde u voor een bedreiging maar kon deze niet tegenhouden.
Uw Antivirusprogramma AVG9 liet ook gewoon begaan.
Na handmatig scannen met AVG9 ontdekte deze 3 virussen.
Waarom blokkeerde AVG9 deze virussen niet voor de besmetting kon plaatsvinden als het deze later wel herkende?
Als ik dit zo lees heb ik toch mijn bedenkingen bij de "goede" werking van deze 2 programma's.
 
systeemherstel verdwenen

systeemherstel verdwenen

Goede opmerking.Maar AVG diende de virus waarschijnlijk nog op te nemen in de recentste update.Er ging een nacht overeen.Groeten francois
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan