Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn systeemherstel -icoon ben ik kwijt na waarschijnlijk een virus ??
Computer is in orde ( virusvrij ) maar ik kan nergens een snelkoppeling vinden voor Systeemherstel. Help Help
 
C:\WINDOWS\system32\Restore

daar moet je icoontje instaan.

Rechts klik erop en dan aan het menu start vastmaken.

Dan ben je al zover.


Of je doet dit dan staat ie onmiddelijk juist:

ga naar C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Systeemwerkset

en klik in die map met rechts en kies, Nieuw en dan Snelkoppeling

in het eerste veld vul je ook in

%windir%\system32\Restore\rstrui.exe

in het tweede veld - SysteemHerstel

ok klikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hai Ben,
Ik heb dit weekend van alles geprobeerd maar ik heb nog geen resultaat geboekt met jouw advies,ik weet ook niet hoe ik dit probleem op een andere manier op zou kunnen lossen.Ik heb ook nog geprobeerd om met de Windows XP de fout te kunnen herstellen maar ik blijf steken op:
<c:/windows> want ik weet niet wat ik hier in moet typen uit dit lijstje
attrib
batch
bootcfg
cd
chdir
chkdsk/p
cls
enable
fixmbr

Dus je ziet de oplossing heb ik nog niet gevonden,graag nog wat hulp hiervoor
Groetjes Peewee
 
Hai Ben,
Ik heb daar al naar gekeken of het systeemherstel niet uitgeschakelt is/was, ik heb het uitgeschakelt en toen weer opnieuw opgestart en toen systeemherstel weer ingeschakelt en dan hoor ik mijn harde schijf wel een herstelpunt maken maar ik kom er niet in zogezegd, dus ik weet niet hoe ik dat verder op kan lossen, ik denk dat ik Microsoft maar een belletje of berichtje stuur met dit euvel misschien weten zij een oplossing voor dit probleem !!
Bedankt voor al je moeite
Vr. groeten Peewee
 
Mijn systeemherstel -icoon ben ik kwijt na waarschijnlijk een virus ??
Computer is in orde ( virusvrij ) maar ik kan nergens een snelkoppeling vinden voor Systeemherstel. Help Help

Waarom ben je zeker dat uw pc "malware" vrij is?
Waarom plaatst u geen hjt-logje?
Hebt u al eens gescant met "Malwarebytes AntiMalware"

Malwarebytes Anti-Malware downloaden

Downloaden, updaten, laten scannen en dan het logje eens bekijken.
 
Hallo JW,
Ik heb diverse virusscanners online geprobeerd, TrendMicro,MacAfee Stinger,AVG,Spybot etc. en die gaven allemaal aan dat ik geen virus of malware op mijn Computer heb maar bedankt voor je reactie,
Vr. groeten Peewee
 
Hallo JW,
Ik heb diverse virusscanners online geprobeerd, TrendMicro,MacAfee Stinger,AVG,Spybot etc. en die gaven allemaal aan dat ik geen virus of malware op mijn Computer heb maar bedankt voor je reactie,
Vr. groeten Peewee

Een virusscanner scant op virussen, niet op alle andere malware.
 
ga naar configuratiescherm==>systeembeheer==>services==>en kijk of system Resore service op automatisch is ingeschakeld(mogelijk staat deze uit)
 
ga naar configuratiescherm==>systeembeheer==>services==>en kijk of system Resore service op automatisch is ingeschakeld(mogelijk staat deze uit)


Is dat systeemherstel nu in orde?
De services is een vaak aangevallen directory tegenwoordig door de nieuwste virussen, heb het ook enkele keren gehad, en systeemherstel daar inschakelen gaat maar na 2 minuten stond het steeds opnieuw uitgeschakeld.
Waarschijnlijk door registersleutels die ook aangetast worden.
Het enige wat ik toen kon doen was systeemherstel via opstart vanaf de vista install dvd.
 
Hallo nijltjetweety,
Het is nog steeds niet opgelost,systeemherstel maakt wel een herstelpunt maar ik krijg het niet voor elkaar om een snelkoppeling naar systeemherstel te krijgen.
Mijn besturingssysteem is WindowsXP home en ik weet niet hoe het moet zoals je voorsteld om het via de Windows Cd-rom te doen.Ik heb deze week niets daarmee geprobeerd maar ik heb wel gekeken op eventuele virussen maar daar is niets van gevonden,ik denk zelf dat het een fout in het register is maar ik weet daar nog te weinig van,
Groetjes Peewee
 
Dat register maken de nieuwe virussen graag kapot.
Ik zal eens zoeken hoe het moet voor xp, maar de home heb ik niet hoor.
Nog even wachten tot er weer reacties komen van mensen die met xp werken.
Kijk eens bij de freeware of er daar programma's staan die een complete registerbackup kunnen maken buiten de windows systeemmappen om.
Met regseeker of ccleaner komt het meestal ook niet goed, heb ik 2x gehad op besmette pctjes.
 
Zet eens een screen van alle lopende processen van alle gebruikers (via taakbeheer).
Ees kijken wie er niet hoort tussen te zitten.
Het kan een '.exe' zijn die achtergebleven is na de infectie en nog met windows opstart ook.
Ofwel toch eens via hijach this kijken, zo kunnen dergelijke bestanden er ook uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan