systeemvolumeprobleem en crcdisk.sys vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
Mijn zoon heeft een Dell inspiron 1520 laptop.
Zonder enige waarschuwing loop telkens na de opstart en het aanklikken van een programma helemaal vast. Enige optie is dan gewoon uitduwen. Bij opstarten in veilige modus deed hij een opstartherstel, en kreeg ik volgende melding: systeemvolume op schijf is beschadigd. bij het opstarten in veilige modus blijft hij hangen op crcdisk.sys.
Kan er nog iets verholpen worden? Een systeemherstel heeft niks opgeleverd. Kan dit ongedaan worden gemaakt met het terugplaatsen van een image?
 
Als je dan eens eerst naar de Opdracht prompt gaat en type daar chkdsk /r en laat dit process aflopen en daar na boote je nog eens en kies herstellen.
 
heb een diskcontrole gedaan en die heeft inderdaad van alles en nog gedaan. heb ook het diagnostisch tooltje van dell laten lopen en dit is het foutenrapport (waar ik geen bal van snap :) )
 

Bijlagen

  • dellrapport1gif.gif
    dellrapport1gif.gif
    37.7 KB · Weergaven: 113
Het tooltje heeft het over geheugenproblemen.
Dat vastlopen is ook vaak gevolg van slecht geheugen.
Het is me momenteel niet duidelijk of het om het fysiek geheugen gaat, dan wel het virtueel geheugen.
Ik lees 2 gig ram, maar is dat 2 reepjes van 1 of 1 reepje van 2 gig?
In het eerste gevan kan je eens proberen met 1 reepje ram, er kan een slecht bijzitten.
Heb je maar 1 reepje van 2 gig zal je eens een ander moeten zoeken om te testen.
Wie weet is het opgelost met ander ram te steken.

Je kan ook die "stacktraceparser.exe" eens laten lopen, maar die ga je eens moeten zoeken met de zoekfunctie.
Die naam zegt me niet veel.
Ook in google vind ik er niets over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zal eens bij zoon al zijn delldocumenten vragen en mss eens openvijzen.....de laptop is wel nog in garantie tot 2010.....mss toch binnensturen als er iets mis is met het geheugen?
 
idd, afblijven dan.
Je kan eens zoeken naar dat exe bestandje, wie weet is het het virtueel geheugen.
Ik heb nog niets opgezocht van wat op je bijlage staat.
Ik ga eerst wat slapen, ik doe deze week nog 2 nachten.
 
ok, eens contact opnemen. hou jullieop de hoogte

bedankt voor snelle reply's
maak er nog een fijn weekend van
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan