Status
Niet open voor verdere reacties.
De laatste weken had ik soms een Bad_Pool_Caller BSOD. Meestal na afmelden van een gebruiker op de server (lokaal).
Soms (na bvb update) wou PC ook niet afsluiten, de aan/uit knop bracht dan oplossing ...
Sinds gisteren start PC op, maar kan ik niets doen wegens vermoedelijk corrupt .INI: c:\windows\system32\config\systemprofile\desktop is missing, en hoewel alle bestanden op de PCserver staan, kan ik niets doen: niet wisselen van gebruiker (policy niet toegestaan), niet printen, niet scannen, CDRom-bestanden niet openen, blijkbaar om dat "C:\windows\system32\config\systemprofile\Desktop refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer or on a network" ...
Ik zocht wat rond, je zou iets kunnen doen door desktop te cut/pasten, maar de folder config is gewoon niet toegankelijk: niet toegestaan.
Anybody?
 
heb je het al eens op een simpelder manier getracht je windows systeembestanden te herstellen ..
door vanaf start in het zoekvenster sfc /scannow te typen ..let op de spatie na sfc
daarna rechtsklik op sfc /scannow.exe en uitvoeren als administrator te kiezen ..
gedurende de scan is het best dat je de pc niet gebruikt ..
indien de scan je vraagt om de windows cd te plaatsen dan doe je dat ...
indien de scan zegt de herstelling kan pas na een reboot worden uitgevoerd , dan geef je toelating om te herstarten
indien dit niet help gaan we over naar de verborgen account ..das voor later
 
heb je het al eens op een simpelder manier getracht je windows systeembestanden te herstellen ..
door vanaf start in het zoekvenster sfc /scannow te typen ..let op de spatie na sfc
daarna rechtsklik op sfc /scannow.exe en uitvoeren als administrator te kiezen ..
gedurende de scan is het best dat je de pc niet gebruikt ..
indien de scan je vraagt om de windows cd te plaatsen dan doe je dat ...
indien de scan zegt de herstelling kan pas na een reboot worden uitgevoerd , dan geef je toelating om te herstarten
indien dit niet help gaan we over naar de verborgen account ..das voor later

Dank alvast!
Ik probeerde dit, maar krijg als foutmelding "kan geen toegang krijgen tot sfc /scannow; mogelijk geen toegangsmachtiging" - nochtans ingelogd als admin ...
 
vraagje betreft het hier om een gedownloade win7 omdat je het vermoeden uit : een corupte ini file te hebben ..
heb je pas een soort upgrade gedaan ..ik bedoel dan bijv : van een lagere versie xp of vista ...naar een hogere in rang gegaan zonder eerst vast te stellen of uwe pc deze versie wel kan draaien , je heb de windows upgrade maneger niet gebruikt om na te gaan of jouw systeem wel die versie win7 aankan ... de foutmelding Bad_Pool_Caller kan te wijten zijn aan bijv : een slecht werkende driver , een ram geheugen dat niet meer werkt of slecht contact heeft en zelfs aan de windows versie die je draait indien deze niet geschikt is voor je systeem
 
1.ga naar start en type CMD in het zoekvenster
2. rechtsklik op CMD.EXE kies uitvoeren als ADMINISTRATOR
3..Type nu Net user administrator /active:yes
4..meld je nu af via start optie afmelden (NIET afsluiten )
je ziet nu dat er de verborgen admin te voorschijn is gekomen klik hier op..let op elke wijziging die je hier door voert kun je alleen hier terug ongedaan maken
NOTE : indien je de verborgen administrator wilt uitschakelen typ dan no inplaats van yes !!
 
vraagje betreft het hier om een gedownloade win7 omdat je het vermoeden uit : een corupte ini file te hebben ..
heb je pas een soort upgrade gedaan ..ik bedoel dan bijv : van een lagere versie xp of vista ...naar een hogere in rang gegaan zonder eerst vast te stellen of uwe pc deze versie wel kan draaien , je heb de windows upgrade maneger niet gebruikt om na te gaan of jouw systeem wel die versie win7 aankan ... de foutmelding Bad_Pool_Caller kan te wijten zijn aan bijv : een slecht werkende driver , een ram geheugen dat niet meer werkt of slecht contact heeft en zelfs aan de windows versie die je draait indien deze niet geschikt is voor je systeem

Het is een nieuwe PC, die ik als centrale "homeserver" gebruik, in elkaar gezet door iemand van Compudoc (die er helaas nu vandoor is ...). Hij kan Win7 dus aan, nieuwe install, originele CD in mijn bezit, 12GB geheugen, 6TB schijven in 3x2 en 1 SDD van 80Gb voor het OS.
 
32 bit versie !! indien zo ben je niets met die 12 gb geheugen : de 32bit kan maar maximaal 3.25gb gebruiken ..
en indien je een onboard geluidskaart gebruikt of een onboard video kaart dan snoept die er 1/3 vanaf en gebruik je maar 2.14gb

maar ik vermoed dus dat je de x64 bit gebruikt..
is de fout mischiens gedaan om de SDD te formateren ... en je 12gb ram geheugen zijn die in serie geplaatst ! je gebruik waarschijnlijk 3latjes van 4gb... heb je deze al eens verwisselt van plaats of nagegaan of deze wel goe in het slot zit
 
idd 64b
Wel de eerste weken ging het goed dacht ik. Ik kan Win7 herinstalleren, maar de installatie van de "server" op de SSD is zo specifiek dat ik vrees dat dan alles weg is van machtigingen naar de SATAschijven (waar elk huislid zijn eigen deel heeft, geen partitie, Raid5, maar ieder een folder met toegang en enkele folders openbaar.
 
met alle goeie bedoelingen maar dit word me wat te ingewikkeld en vrees dat ik je hier niet verder mee kan helpen ..van SDD , raid5 weet ik niets af ..
 
no prob ... we wachten tot er mss iemand op de oplossing komt ... het is toch zo onnozel dat ze je iets verkopen en twee maanden later niet meer ondersteunen omdat ze "andere horizonten gaan verkennen" ...
tja

alvast bedankt hé!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan