Taakbeheer / Task Manager vervangen door AppControl

Taakbeheer / Task Manager vervangen door AppControl 1.0

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
PhilipV heeft een nieuwe item ingediend:

Taakbeheer / Task Manager kan je vervangen door AppControl - Alle functies van Taakbeheer maar véél krachtiger, duidelijker en bruikbaarder.

Bekijk bijlage 257361

Deze nieuwe app is vergelijkbaar met PowerToys, maar dan voor Taakbeheer. Een veelzijdig hulpprogramma met prestatiegeschiedenis, aangepaste regels en andere functies die het standaard Taakbeheer van Windows 11 in de schaduw stellen.

De standaard Taakbeheer van Windows 11 is prima, maar mist geavanceerdere functies. Als u vindt dat Microsoft het beter kan, is er nu een nieuwe app die veel betere app-controle biedt in Windows 11. Deze app...

Lees meer over dit item..

Op zch wel een nuttige toevoeging aan de standaard taakbeheer. Het heeft zen troeven.
Maar, als ik even sorteer op resource verbruik, staat die app zelf toch redelijk in de schijnwerpers.

CPU gebruik, wisselend op plaats 1 en 2
Geheugenverbruik, plaats 6
GPU verbruik, wisselend op plaats 1 en 2

Voor een toepassing die verondersteld wordt om resources te monitorren, verwacht ik niet dat die met de hoofdprijs gaat lopen wat resource gebruik betreft. Dan zit je met een ontwerp probleem. Is dus een typische toepassing geschreven in .NET of zoiets (wat niet perse slecht is), maar welke men beter low level in C++ of zoiets zou ontwikkelen. Het ziet er heel mooi en functioneel uit, maar het draagt gewoon bij aan de algehele systeembelasting welke het onder de loep neemt.

Los van de plaats in de rangschikking - heb je ook naar de percentages gekeken ?
Want die zijn m.i. toch vrij laag hoor ...
Het is vooral de GUI die wat veroorzaakt, maar in de periodes dat je niet naar de GUI zit te kijken is die belasting uitzonderlijk laag.

Je kan in de grafiek boven teruggaan naar het moment voor je de GUI opende en kijk dan eens ...

1771068350732.png

Aangezien ik Taakbeheer alleen open in zeer uitzonderlijke gevallen (Windows Verkenner opnieuw starten doe ik wel eens na het wissen van de systeemvakpictogrammencache), zie ik zelf geen enkele reden om het Taakbeheer te vervangen door iets anders.

Nog geen toepassingen van het Taakbeheer ontdekt die uitnodigen tot een frequenter bezoek.

Terug
Bovenaan