Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,
Ik heb een W7 64 bit juist geinstaleerd en mijzelf als admin opgegeven. Nu kan ik in mijn taakbalk onderaan de optie Taakbeheer niet openen( staat niet vet ) Wanneer ik via help-functie ga opzoeken en op een bepaald moment kom ik bij de link Taalbeheer hier opstarten en ok klik dan krijg ik het volgende bericht : taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheer. Als ik een gastaccount aanmaak, overswith en dan ga kijken kan ik wel taakbeheer openen.
Hoe kan ik dit oplossen door in mijn administrator modus ook taakbeheer te kunnen gebruiken. Bedankt op voorhand.
 
Maak eerst een backup van het register en probeer dit eens

Ga naar Start en tik daar in regedit en klik op OK.

Ga nu naar de volgende sleutel HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / System

Het zou er zo uit moeten zien
regdisabletaskmanager.png


Dan met rechtermuisklik op DisableTaskMgr , zie onderstaande afbeelding en klik op Delete
regdeletedisabletaaskmanager.png
 
Maak eerst een backup van het register en probeer dit eens

Ga naar Start en tik daar in regedit en klik op OK.

Ga nu naar de volgende sleutel HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / System

Dan met rechtermuisklik op DisableTaskMgr , zie onderstaande afbeelding en klik op Delete

De waarde op "0" zetten voor "DisableTaskMgr" geeft hetzelfde resultaat en is misschien iets gebruiksvriendelijker. Voeg eventueel de key toe aan je "favorieten" zodat je deze later makkelijker terugvind.
 
Joepie, heb alles gedaan wat je zei en nu lukt het. Voor mij zijn deze instellingen normaal gezien zaken waar ik liever vanaf blijf maar je hebt het mij perfect uitgelegd waarvoor 1000X bedankt; Alles is nu in orde, nogmaals bedankt.
 
De waarde op "0" zetten voor "DisableTaskMgr" geeft hetzelfde resultaat en is misschien iets gebruiksvriendelijker. Voeg eventueel de key toe aan je "favorieten" zodat je deze later makkelijker terugvind.

Kan ook, maar wie wil z'n Taakbeheer nu terug uitgeschakeld hebben ? Vandaar mijn antwoord voor Delete.

Ik ga hier een slotje op zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan