Social Media Taal wijzigen bij You tube

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Iedereen, Zoals Iedereen wel weet zijn YouTube Instructiefilmpjes meestal bijzonder handig, Maar wat mij betreft jammer dat ze bijna altijd in het Engels zijn en aangezien mijn kennis van de Engelse taal nogal belabberd is, stuit ik hier vaak op een probleem. Wie weet een manier om de gesproken Engelse tekst bij zo'n instructiefilmpje (automatisch) om te zetten naar de Nederlandse taal? Ik gebruik Windows 11. Ik hoor nog graag of zulks mogelijk is.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
De taal van een filmpje is afhankelijk van de taal van de persoon die ze plaatst. En zoals je weet kan zowat iedereen, mits registratie, filmpjes op YouTube zetten. Logisch dat daar geen ondertiteling of keuze van audio-spoor voorzien is.

Een audio-stream op je PC, in de app of in de browser in realtime omzetten naar een andere taal zou wel een héél sterk huzarenstukje zijn, dat zelfs Lernout en Hauspie nooit hebben klaargespeeld. Het zou me verwonderen dat zoiets bestaat !

Wat ik wel vond is een automatische ondertiteling op basis van audio. En die ondertiteling kan dan op haar beurt worden vertaald naar een ondertiteling in de gewenste taal.
Dus een video met Engelstalige audio kan van een engelstalige ondertiteling worden voorzien en dan kan die ondertiteling worden vertaald in het Nederlands en dan kan in de video de engelstalige worden vervangen door de Nederlandstalige versie.

Maar dat is vrij bewerkelijk, vergt nalezen én zal nooit kunnen TIJDENS het bekijken, maar is een aktie op een download van het filmpje. Ik denk dat dit te hoog gegrepen is.

zie : https://www.veed.io/tools/video-translator of https://www.kapwing.com/tools/translate

De meest toegankelijke én online : https://typito.com/video-translator Maar ik heb het niet getest !
 
Laatst bewerkt:
1704815859807.jpeg

druk op het tandwieltje en zorg ervoor dat het toetsenbordje aangeklikt staat ....

1704815909327.jpeg

kies ondertiteling en vervolgens automatisch vertalen

1704815969289.jpeg

selecteer taal

de vertaling is soms lachwekkend, maar is min of meer te snappen ....
tweede manier:
Youtube filmpje downloaden, dezelfde koppeling ( van het filmpje ) in deze koppeling zetten:


de gewenste .srt downloaden, film afspelen met vlc-player en de bijhorende ondertiteling in de player laden ( 'ondertiteling laden ' en ondertitelspoor kiezen )
 
Laatst bewerkt:
Ik dank iedereen voor de suggesties hierboven. Ik zal even de tijd nemen om alles even goed te bekijken en zal nog melden wanneer ik een voor mij aanvaardbare oplossing heb gevonden.
Groet,
Cor Jansen


.
 

Bijlagen

  • Schermopname (4).png
    Schermopname (4).png
    323.9 KB · Weergaven: 34
Hallo allemaal, intusen heb ik al ontdekt, dat ik de Engelstalige ondertitels op Youtube bij instellingem heel gemakkelijk kan wijzigen naar NL ondertitels. Bij 2 verschillende Youtube videotjes was dat gelukkig het geval (zie bijgevoegde afbeelding). Of dit voor alle anderstalige Youtube video"s geldt,? moet ik nog uitvinden. Ik hoop natuurlijk van wél.
Groet,
Cor
 

Bijlagen

  • Schermopname (4).png
    Schermopname (4).png
    323.9 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan