Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Een vrouwelijke cipier heeft een proces tegen haar ex-werkgever gewonnen. De 22-jarige Amit Kajla werd in april vorig jaar om een wel heel vreemde reden ontslagen: ze zou té aantrekkelijk en té vriendelijk zijn. Waarop zij – opeens niet meer zo vriendelijk - naar de rechtbank trok.
KORT-sexy-cipier.jpg


De Britse uit Wolverhampton vertelde de rechtbank dat ze gepest werd door haar collega’s omdat ze te veel make-up en nauwaansluitende kledij droeg en de gevangenen begroette. Ze beweerde dat ze beschouwd werd als een zwakke vrouw en een makkelijk slachtoffer om te pesten.

De rechtbank oordeelde dat Kajla gediscrimineerd werd op basis van haar leeftijd en dat ze onterecht ontslagen was. Ze oordeelde ook dat de directie meer had moeten ondernemen tegen de discriminatie.

Bron: Het Nieuwsblad - 'Te sexy' cipier wint proces
 
Door de gevangenen te behandelen als mensen (begroeten..) krijg je er soms meer van gedaan.
Het zijn ook mensen.
Maar of de dame in dit voorbeeld hier voldoende mensenkennis heeft om de gevangenen juist in te schatten betwijfel ik, gezien haar leeftijd.
In dit licht durf ik de 'discriminatie door haar leeftijd' in twijfel trekken.
Ik heb nu een voorbeeld in huis gehad.


Een vriend van me (ik ken hem al 14 jaar) is ook ex gedetineerde.
Hij is vrij onder voorwaarden tot eind deze maand.
Volgende week is hij volledig vrij.
Griet en ik zijn de enige mensen die echt klaarstonden voor hem en enkel wij hebben hem geholpen met alles.
In 1 op 4 sms die Griet krijgt staat een 'bedankt' van hem.
Ik ken weinig mensen die zo dankbaar zijn als hij.
Zijn opleiding bij VDAB zit er op, eergisteren is hij vertrokken naar Antwerpen.
Hij gaat wonen dicht bij zijn nieuwe werkgever.
We zijn bij zijn vertrek trouwens uitgenodigd om bij hem eens te logeren.

Als wij hem lieten vallen, net als zijn famillie deed, wat moest hij dan om te overleven?
Terig de criminaliteit in.
Er zat niets anders op.
Als je vrij bent onder voorwaarden is 1 van de voorwaarden dat je een domicillieadres hebt.
Hij stond op straat met enkel zijn stempelgeld op de rekening.
Een studio die voor hem was zat een wanbetaler in waar nu het ocmw en een deurwaarder mee bezig is.
Dat kan een maand duren.
Van de cel naar een brug om onder te slapen, of in een station als zwerver.
Dat geven ze de naam 'vrijlating'
Het is een schande.
Die jongen is gestraft geweest en heeft zijn straf uitgezeten.
Het straffen mag niet blijven duren, dat heeft hij vaak gezegd.
Zijn vader wil hem geen onderdak geven, en wat de onderhoudsplicht betreft...
Als hij de politie vraagt bij zijn vader te bemiddelen word hij gewoon terug opgesloten omdat hij geen domicillieadres heeft.
De voorwaarden voor zijn vervroegde vrijlating zijn niet voldaan.
Ik heb het nummer gekregen van de gevangenis waar hij vastzat, ik heb er niet naar gebeld, ik heb het zelf opgelost door zijn vaders plicht over te nemen.
Hij zat in een vicieuze cirkel en zag totaal geen uitweg.

PS: dit is geen verhaaltje, dit is werkelijk zo verlopen als ik hier neerschrijf.
Een gevangene hervalt na zijn vrijlating vaak, ik merk waarom.
Ze krijgen de hulp nergens die ze nodig hebben om opnieuw te beginnen en de wetgeving voor huurders lijkt nergens naar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan