Tekenprog en Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
ik zit hier met een probleem met een tekenprogramma en vista. Het betreft DWGeditor (soort autocad) en dit doet rare dingen op vista. Als ik infiniti-line's teken dan vallen die op een hoopje ( mikado) nadat ik iets anders heb getekend, als er iets teveel wordt geinserteerd dan blokkeerd dit progje en al het opgeslagene is voorgoed weg. Erg vervelend als het allemaal nogal nauw komt. Ofwel is mijn grafische kaart te zwak ofwel ligt het aan de compatibiliteit met vista(andere pc's op XP hebben dit niet, behalve dan met mijn tekening). Bij de helpdesk zeggen ze dat we dan maar moeten down-graden naar XP, maar daar wil mijn patron niets van weten. Ze verkopen het voor vista en dan moet het daar mar op werken ook, is zijn mening.Heeft er iemand dergelijke ervaringen nog voorgehad en /of kent er iemand een oplossing.
Een redelijk gefrusteerde (6 weken bezig bij deze patron)tekenaar( het is precies of het mijn fout is,terwijl hij het zelf ook niet klaar krijgt)

Chriko
 
Hoi,
Het is niet zo dat Vista het programma niet wil installeren maar dat er bewerkingen zijn die niet goed uitgevoerd worden. Zo vallen mijn infiniti-line's zomaar naar onderen als ik iets heb binnengehaald van op de server. Het is wel lastig werken zo.
Toch bedankt
Grz chriko
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens te installeren op de juiste manier.
Niet om het te kunnen installeren maar om het 'compatibel' te maken met vista.
Dan is er kans dat het beter werkt.
 
Hoi
het programma is al enkele keren verwijderd en terug geïnstalleerd. Het is al geïnstalleerd enkel van de cd-rom en al met up-date vanop de het net. Geen van alle werkt op een deftige manier. Het werkt wel maar er zitten wat bugs in.

Alvast bedankt
grz chriko
 
Hoi,
Het is niet zo dat Vista het programma niet wil installeren maar dat er bewerkingen zijn die niet goed uitgevoerd worden. Zo vallen mijn infiniti-line's zomaar naar onderen als ik iets heb binnengehaald van op de server. Het is wel lastig werken zo.
Toch bedankt
Grz chriko


Ik zal het nog een keer proberen uitleggen.
Een programma heeft de compatibiliteitsmodus niet altijd nodig om te kunnen installeren, maar ook om correct te draaien onder vista.
Daarom is het mogelijk dat die bugs veroorzaakt worden door verkeerd te installeren.
Het kan ook zijn dat je moet wachten op de nieuwe versie van je programma, Rudy vond reeds een betaversie voor vista.

Het programma voor mijn camera had ik vorig jaar ook verkeerd geinstalleerd, en het blokkeerde telkens wanneer ik het wou starten, maar het was wel geinstalleerd.
Had het na verschillende herinstallaties gevonden om de compatibiliteitsmodus te veranderen, tot op vandaag werkt het programma perfect nu.
De camera dateerd van 2004, niet vista compatibel.
Zo heb ik ondervonden dat het juist installeren belangrijk is.
Het geeft echter geen enkele garantie.
Je weet pas of het werkt als je het geprobeerd hebt.
Als je er geen zin in hebt het nog maar eens te herinstalleren, wacht dan gewoon op de volgende versie die er aankomt.
 
Compitibiliteitsmodus veranderen?

Compitibiliteitsmodus veranderen?

Had het na verschillende herinstallaties gevonden om de compatibiliteitsmodus te veranderen, tot op vandaag werkt het programma perfect nu.
...
Zo heb ik ondervonden dat het juist installeren belangrijk is.
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt met en hoe je dat voor elkaar krijgt: "de compatibiliteitsmodus veranderen"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan