Tekstopmaakopdracht niet aanwezig in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Sinds een paar dagen kan ik mijn mail niet meer openen. Als ik dubbelklik op een mail verschijnt onderstaande melding.

Kan het item niet openen. De tekstopmaakopdracht is niet beschikbaar. Mogelijk is deze functie niet goed geinstalleerd. Installeer Microsoft Office Outlook opnieuw.

Ik heb tot 2x toe Outlook opnieuw geinstalleerd. Geen resultaat. Vervolgens heb ik de complete Officesuite opnieuw geinstalleerd. Ook zonder resultaat. Op internet kwam ik iets tegen dat Internet Explorer de boosdoener zou kunnen zijn. Deze heb ik ook verwijderd maar wederom geen resultaat.

Ik kan wel mail ontvangen (niet openen) maar geen mail versturen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?
Al vast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groet,
Bodien Koopman
 
Ik ken het probleem niet en dan heb ik gelukkig altijd Google om eens een zoekopdracht te doen.

Ik heb deze gevonden: HijackThis.nl • Toon onderwerp - Outlook 2007 problemen =S Probeer dus ook eens een Systeemherstel


Hoi,
Systeemherstel staat niet ingeschakeld, dus dat is geen optie.
Omdat het probleem zich blijft voordoen na een complete nieuwe Office installatie, vermoed ik dat het iets met het register te maken heeft. Maar wat?
Bodien
 
het zou eventueel kunnen lukken door alle achtergebleven registerwaarden te verwijderen en opnieuw te installeren, maar ik denk in eerste instantie aan iets anders:

IE maakt een wezenlijk deel uit van windows en stuurt meer aan dat je zou denken. je kan inderdaad blanco vensters in office krijgen of in windows explorer onder slechte instellingen van IE.

bijvoorbeeld moet de controle of IE wel je standaardbrowser is aangevinkt staan. doe je dat niet kan je leesfouten krijgen.

dus: zelfs al gebruik je IE nooit, laat het best staan en zorg ervoor dat de check op browservoorkeur aan staat.

en zet voor in het vervolg toch maar je systeemherstel aan. dat helpt soms een flink eind op weg ;)

laat ook even weten hoever je staat na één en ander te testen..
 
Hoi,
Ik heb Office opnieuw verwijderd. Met RegistryCrawler en Registry Clean Expert heb ik alle sleutels waar office in voor kwam, kunnen verwijderen. Vervolgens de pc opnieuw gestart. Opnieuw het register laten doorzoeken, maar niets meer kunnen vinden. Vervolgen IE8 opnieuw geïnstalleerd en voorgekozen als mijn standaard browser. Hierna ook de pc opnieuw opgestart. Vervolgens het officepakket opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas. Nog steeds de melding: De tekstopmaakopdracht is niet beschikbaar etc. Dus nog steeds geen mail openen en versturen.
Welke stappen zou ik nog kunnen ondernemen?
Bodien
 
open de IE brouwser
open nu de internet opties
open de tap geavanceerd
klik nu op de button vanonderen "opnieuw instellen "
bevestig met toepassen en ok
herstart je systeem : het zou nu verholpen moeten zijn
 
Hoi,
Ik heb internet explorer op de basis instellingen gezet en de pc opnieuw opgestart. Helaas geen resultaat.
Ook heb ik een nieuw profiel aangemaakt, maar het probleem blijft.
Ik denk dat er weinig anders overblijft dan de pc opnieuw te installeren of heeft iemand nog een optie?
Bodien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan