Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruikte de fax via twee programma's nl Winfax en Lexmark 4 in 1 (X225O) met faxmogelijkheid. Bij de herinstallatie van Windows XP op mijn desktop, wilde het programma Winfax niet opnieuw installeren. Ik dacht nog alleen gebruik te maken van de mogelijkheid van faxen met Lexmark. Ik verwijderde alom alle spoen van Winfax en Symantec.
Mijn
fax via Lexmark geeft aan dat hij de modem heeft gevonden op poort 3, maar... geeft tevens melding dat de modem niet beschikbaar is en door een ander programma wordt gebruikt.Waarschijnlijk blijft die Winfax toch nog egens aan de modem gekoppeld of...Wie kan mij zeggen watik moet doen om dit in orde te krijgen.Zit dit probleem ergens vast n de spoolserver. Ik ben leen leek, gelieve zo nauwkeurigmogeljk te beschrijven wat ik moet doen. Hartelijke dank bij voorbaat voor uw hulp en groeten​
 
Als je verder niets gebruikt van Norton probeer de Norton Removal Tool eens.
Lees die pagina eens op je gemak en onderaan kan je dan de versie kiezen die geschikt is voor jou Windows.
 
Is dit opgelost?
Zo ja weten wij ook graag hoe je het opgelost heb.
 
Telefoonmodem

Dag Ivan,

Met de Norton Removal kon ik alles van Winfax verwijderen. Maar... de modem werkt nog niet.Via het faxprogramma van mijn Lexmark All in One X 225O krijg ik het bericht dat de modem gevonden werd op COM 3, maar dat die niet beschikbaar is of door een ander programma wordt gebruikt.Wanneer ik naar de hardware ga kijken dan vind ik de telefoonmodem Motorola SM 56 terug en wordt er vermeld dat het toestel werkt zonder problemen en ingeschakeld is. Het stuurprogramma is geïnstalleerd, maar de COM 3 poort kan niet geopend worden. Dit is pas allemaal verschenen na de herinstallatie van mijn Windows XP Genuine disk. Wat er nu nog werkelijk hapert weet ik niet !! Mocht iemand mij kunnen voorthelpen dan zou ik daar blij en dankbaar voor zijn. Groetjes