E-mail Telenet mail gehackt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Nadat eerder mijn Facebook werd gehackt is nu mijn telenet mail gahackt. Ik kan dus niet meer in mijn mailbox. Kan wachtwoord ook niet wijzigen. Weet er iemand raad? Malwarbytes heeft geen enkel probleem aan. Heb nadat ik mijn Facebook op orde gezet heb ook een clean install gedaan. Mijn Facebook is nu normaal gezien ok. Mijn facebook staat gelinkt aan mijn telenet mail adres. Niet aan mijn Gmail die ik nu gebruik. Erg is het aan de ene kant niet, want ik gebruik die mail account eigenlijk niet, is mijn spambox, maar ik wil er wel terug in kunnen om hem uit te kuisen.
 
je zegt erg is dat niet echter vergeet je dat Telenet je telenet email gebruikt om je de maandelijkse factuur door te sturen ..
jij zal daarom je tot Telenet zelf moeten wenden om dit in orde te maken en ook om je een ander wachtwoord mee te delen waarmee jij terug op je account kunt inloggen ..
indien een ander over deze inloggegevens beschik dan zou dit je zuur kunnen opbreken indien men daar misbruik van zou maken .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mik
je zegt erg is dat niet echter vergeet je dat Telenet je telenet email gebruikt om je de maandelijkse factuur door te sturen ..
jij zal daarom je tot Telenet zelf moeten wenden om dit in orde te maken en ook om je een ander wachtwoord mee te delen waarmee jij terug op je account kunt inloggen ..
indien een ander over deze inloggegevens beschik dan zou dit je zuur kunnen opbreken indien men daar misbruik van zou maken .
Mijn vrouw heeft de HOOFD mail account van telenet, mijn mail adres is er eentje van de 5, maar niet de hoofd mailbox. Gelukkig maar zou ik zo zeggen. Dus voor de facturen hoefde ik mijn account niet terug te hebben, maar wat mij aanbelangt heb ik wel liever zelf in handen en niet iemand anders. Heb nu een sterk WW genomen.
 
Ik laat mijn fakturen via Doccle passeren en via hotmail krijg ik dan melding want mijn telenet mailbox wordt en is vergeven van spamberichten.
Dit is hier ook een spambox in plaats van een inbox. Vandaar dat ik overgestapt ben naar Gmail als hoofd mail account. Jammer, je betaald hier immers wel heel erg veel voor iedere maand opnieuw en toch slaagt telenet er niet in om dit op orde te krijgen.
 
Sorry, maar zo werkt toenemende spam niet ... Je krijgt spam als je een sporen van een account 'achterlaat' op websites e.d. en dat neemt in de tijd overhand toe. Door de sites waarop je aanlogde maar ook doordat spammers je mailadres natuurlijk vaker en makkelijker vinden naar gelang het je veelvuldig gebruikt.
Dit soort spam kan Telenet niet filteren : hoe zouden ze het moeten weten ?

Op ISP niveau kan enkel spam worden tegengehouden als ze het 'universele' spammers zijn... die dus op gespecialiseerde websites/services als dusdanig worden gemerkt. Maar dat vergt al een behoorlijk wijd verspreid zijn van je belager...
Als je dus vanaf nu een andere account begint te gebruiken gaat dat aanvankelijk waarschijnlijk erg goed : dat adres is weinig bekend. Maar door de tijd zal je zien dat ook daar het aantal spammails begint toe te nemen.

Wat je dan moet doen tegen die spam is het gebruik (individueel = lokaal in je client) van goede spamfilters, die je interactief opbouwt, én eventueel het instellen van rules/regels die je cliënt toelaten mails als spam meteen te verwijderen of opzij te zetten.
Daarmee is meteen het grootste nadeel van het gebruik van webmail duidelijk : die eigen spamfiltering is heel beperkt, zoniet onbestaande.
 
Telenet heeft dit wel op orde. Het is enkel aan de gebruiker om er al dan gebruik van te maken;

Ik geef toe dat zoiets nergens gedocumenteerd is/was. Maar Telenet markeert de spam wel degelijk.
Je moet ook de keerzijde bekijken, wat is spam? En wanneer beslist iemand wat er al dan niet weg mag. Als provider zou ik ook de voorkeur geven aan liever te weinig filteren dan teveel.
 
Telenet heeft dit wel op orde. Het is enkel aan de gebruiker om er al dan gebruik van te maken;

Ik geef toe dat zoiets nergens gedocumenteerd is/was. Maar Telenet markeert de spam wel degelijk.
Je moet ook de keerzijde bekijken, wat is spam? En wanneer beslist iemand wat er al dan niet weg mag. Als provider zou ik ook de voorkeur geven aan liever te weinig filteren dan teveel.
Ja, dat doen ze. Ze zetten ze allemaal in je INBOX met naast de spam "spam" ernaast. Duh, ik wil dat ze in mijn spambox verdwijnen en niet in mijn inbox komen te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan