Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Bij deze een vraag van iemand die ik beantwoord heb naar aanleiding van de freeware posting.
Uiteraard heb ik toestemming gevraagd om deze hier te mogen plaatsen.
Hier komt ie dan

VRAAG
Ik vraag me af of bepaalde programma's geen info verzamelen die gemakelijk laten controleren welke muziek, en of het legale muziek is die er op je pc staat.
Een soort anti- piraat programma, heb al van zulke praktijken gehoord.
Ik weet dat je zorgvuldig je programma's uitkiest, maar hoe weet je zulke dingen echt zeker.
Kan ik ook eens, als ik een programma weet zoiets voorstellen, waarna je het eens bekijkt?


ANTWOORD
Je vraag is terecht en kon eigenlijk gerust op het forum hoor
Even een woordje uitleg over hoe ik te werk ga voor het verzamelen van freeware.
Ik geef als voorbeeld tijdens het overlopen van freeware in een lijst het programma "Spyware Terminator" Op het eerste zicht lovende commentaar van de poster. Dan tik ik de naam in in google en zoek in het nederlands naar gebruikers ervaringen op verschillende fora en techsites. Van zodra ik ergens negatieve zaken tegenkom over het betreffende programma weerhoud ik mij er van deze te posten. Nu merk ik in mijn voorbeeldgeval dat in het computertotaalforum zware discussie ontstaat omtrent dit programma. Volgens de ene IS het een verdacht programma, een ander is lovend EN er zijner van mening dat het vroeger zo was, maar nu niet meer sinds de nieuwe versie. Nu merk ik toch op dat op de meeste forum's deze toch gepost staat, gezien de twijfel, doch ik weiger deze zelf te posten. JAWEL, deze versie staat nu ook op ons eigen forum...
Dat was het dus op het gebied van veiligheid naar privacy toe, met name het verzenden van persoonlijke gegevens.

Welke programma's sla ik ook nog over:
Hier neem ik als voorbeeld
"Free RAM Optimizer XP"
Na een speurtocht via google en zoeken bij Nederlands kom je tot de ontdekking dat dit freeware programma totaal geen nut heeft. Op het Zita forum start hierover ook een discussie want het zou meer goed dan kwaad doen. Deze twijfel houd me dan ook tegen om deze te posten.

Ik respecteer echter de mening van de posters die dit toch plaatsen, en neem mijn verantwoordelijkheid zelf op om het al dan niet te installeren op mijn PC.

Hopelijk voldoet dit antwoord voor jou,
mocht je toch nog met vragen zitten, twijfel dan niet me te contacteren

Ik vraag je bij deze ook of ik de toestemming heb om je vraag te publiceren op het forum? Het is namelijk een prachtig voorbeeld.
Er zullen wel meerdere leden zijn waarvan deze vraag op hun lippen brand, en terecht....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan