Terug taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals in vorig forum vermeld waren de problemen (blijkbaar) opgelost. Toen ik deze namiddag rebootte was het terug van dat. Ik heb eens geprobeerd met de waarde op 0 te zetten en idd dan kan ik terug mijn taakbeheer zien en gebruiken. Maar wanneer ik reboot dan is mijn probleem daar terug. Nu krijg ik ook bij het opstarten de melding error 32, kan dit prog niet opstarten is reeds in gebruik door iemand anders. Als ik dan op OK druk is deze melding verdwenen en moet ik de waarde op 0 zetten ( of deleten) en dan ik normaal werken. Weet er iemand een oplossing? Zou het niet met de aanmelding als administrator kunne te maken hebbn? (ik denk maar luidop hoor)
Alvast bedank op voorhand voor de antwoorden
 
Heb Malware laten draaien en hij heeft 18 fouten gevonden. (en dit op een maagdelijke Windows van 1 week) Draai voor de rest alleen ESET Anti virus/spyware en dan natuurlijk mijn firewall van Windows zelf. Malware ziet er een goed progje uit, zal dit zeker regelmatig laten draaien. Tot hiertoe (maar dat was gisteren ook zo) draait nu alles goed.
Nogmaals bedankt
 
Heb je een legitieme versie van Windows geinstalleerd of een illegale download. Want hierin kunnen natuurlijk wat beestjes verstopt zitten.
Ook de software die na een kale installatie geinstalleerd wordt kan besmet zijn, zeker als dit illegale programma's zijn.
 
W7 is legaal hoor. Had pc binnegebracht voor herstel en ze hebben moederbord en processor moeten vervangen. Ze hebben dan ineens W7 terug geïnstaleerd (de W7 van mij uiteraard)
 
Dan vind ik het vreemd dat MBAM meteen 18 fouten vind en dat taakbeheer niet werkt. Zoiets zou na een kale install moeten werken.
 
Ik kom al jaren in die winkel en nu heb ik (voor de eerste keer) het gevoel dat ik een beetje belazerd ben. Ze hebben me 14 dagen aan het lijntje gehouden om dan doodleuk te zeggen dat mijn moederbord en processor defect waren (kan natuurlijk altijd). Maar de vorige MB en Pros waren nog maar 2 jaar oud en van goede kwaliteit.
Hebben ze(ik zou niet weten wat) maar hebben ze nu met de instalatie van W7 iets verkeerd gedaan.
Nog een vraagje over MBAM : is dit volledig freeware of is dit een trial van 30 dagen
 
MBAM is gratis.

Moederbord en processor tegelijk defect kan natuurlijk, maar gebeurd zelden.
Onder normale omstandigheden en als de PC binnenin regelmatig schoongemaakt wordt, is 2 jaar wel erg kort.
Ik heb hier nog een PC van ruim 20 jaar oud die nog gewoon opstart.

Op zich kan er met een legale install niet veel fout gaan.
 
Zoals Pluis hier vermeld. Moederbord EN CPU defect, best mogelijk. Maar dit samen met je windows problemen lijkt me eerder onkunde (bedoeld dan van de "winkel"). Vergeef me als ik fout ben.
ESET gebruik ik ook al jaren in combinatie met malwarebytes en dit is een zeer goede combinatie. Al is dit natuurlijk een persoonlijke mening.
Om terug te komen op je probleem met taskmanager, ga er maar vanuit dat een virus zulk gedrag veroorzaakt.
Download ook even volgende tool: Process Explorer
Dit is een alternatief voor taskmanager. Het voordeel is hierbij dat je onmiddellijk een veel duidelijker overzicht hebt van de processen die draaien en in welke folders ze aanwezig zijn. Als er bijvoorbeeld een process draait onder een "Temp" folder of dergelijke is dit al zeer verdacht en mogelijk een virus. In het begin is dit misschien niet allemaal even duidelijk maar met google en de juiste gegevens kom je snel al wat verder ;)
 
Zoals Pluis hier vermeld. Moederbord EN CPU defect, best mogelijk. Maar dit samen met je windows problemen lijkt me eerder onkunde (bedoeld dan van de "winkel"). Vergeef me als ik fout ben.
ESET gebruik ik ook al jaren in combinatie met malwarebytes en dit is een zeer goede combinatie. Al is dit natuurlijk een persoonlijke mening.
Om terug te komen op je probleem met taskmanager, ga er maar vanuit dat een virus zulk gedrag veroorzaakt.
Download ook even volgende tool: Process Explorer
Dit is een alternatief voor taskmanager. Het voordeel is hierbij dat je onmiddellijk een veel duidelijker overzicht hebt van de processen die draaien en in welke folders ze aanwezig zijn. Als er bijvoorbeeld een process draait onder een "Temp" folder of dergelijke is dit al zeer verdacht en mogelijk een virus. In het begin is dit misschien niet allemaal even duidelijk maar met google en de juiste gegevens kom je snel al wat verder ;)

Ik zou gewoon zelf opnieuw de besturing er op zetten, zodat je helemaal blanco begint ( zonder virusjes ) Wel even een backup maken van de belangrijke gegevens en de driver cd rom erbij zoeken.

Of terug gaan naar de winkel , dit valt onder garantie
 
Bedankt voor de goede raad en ik heb Proces Explorer al geïnstaleerd en ga hem eens laten draaien. Om op mijn probleem even terug te komen : al onze electrische apparaten gaande van TV, wasmachine enz.. staan regelmatig met een electrische panne. Oorzaak : wisselende spanningen van 210 Volt tot 240 Volt op het electriciteitsnet. Als ik mijn digimeter in het stopkontakt steek dan zie je spanningen zo variëren. Natuurlijk al lang Electrabel gekontakteerd maar die zeggen dat op ieder toestel moet staan dat de waarde tussesn 210V en 240V moet liggen. En natuurlijk zijn ze dan gedekt. Kan natuurlijk een stabilisator plaatsen, maar voor heel mijn huis is dat wel een dure onderneming. Dit was even off-topic, maar ik wil jullie beiden nog eens hartelijk bedanken voor jullie hulp de afgelopen dagen
 
Dit is in principe niet Off-Topic, omdat dit een mogelijk zou kunnen zijn voor de problemen, maar tussen 210 en 240 Volt moeten electrische apparaten niet defect kunnen raken. Als de spanning onder de 200 Volt komt zouden er problemen kunnen ontstaan, maar dit is per apparaat verschillend.
Zeker een PC zal niet stuk gaan als de spanning varieert tussen 210 en 240, omdat de onderdelen in de PC namelijk niet op deze hoge spanning werken.
Er zit een voeding in een PC die de spanning omlaag brengt naar 12 volt , 5 volt en 3.3 volt gelijkspanning. Dit gebeurd met spanningsstabilisatoren in de voeding, dus deze spanningen blijven constant. Alleen als de spanning te ver zakt naar bijvoorbeeld 200 volt zal zo'n voeding z'n werk niet goed meer kunnen doen en zal een PC crashen en dat is niet goed als dit te vaak gebeurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan