Zijn er hier die hun computer hiermee wat minder warm laten worden en een klein beetje prestatie winst (eventueel) mee verkrijgen?
Ik heb sinds kort een voor mij nieuwe laptop
Clevo Terraque w650rb met een i7 6700HQ met 16 GB DDR3L (2 x 8GB.)
INVIDIA Geforce 940M 2 GB DRAM
Phison M.2 SATA SSD 256 GB
Kingston A400 SATA 3 SSD 480 GB.
Een collega computerhersteller zei dat ik dit moest draaien hierop omdat mijn ventilator een agresieve curve heeft en ik krijg die precies niet naar beneden. Hij draait eerst zo goed als niet en daarna enkele seconden volle bak.
Misschien zijn er hier ook wel mensen die mij eventueel wel zouden kunnen helpen om mijn ventilator curve aan te passen. MSI afterburner werkt al NIET. In BIOS zie ik het ook niet dat ik het daar eventueel zou kunnen aanpassen naar een iets minder agressieve curve.
Ik heb sinds kort een voor mij nieuwe laptop
Clevo Terraque w650rb met een i7 6700HQ met 16 GB DDR3L (2 x 8GB.)
INVIDIA Geforce 940M 2 GB DRAM
Phison M.2 SATA SSD 256 GB
Kingston A400 SATA 3 SSD 480 GB.
Een collega computerhersteller zei dat ik dit moest draaien hierop omdat mijn ventilator een agresieve curve heeft en ik krijg die precies niet naar beneden. Hij draait eerst zo goed als niet en daarna enkele seconden volle bak.
Misschien zijn er hier ook wel mensen die mij eventueel wel zouden kunnen helpen om mijn ventilator curve aan te passen. MSI afterburner werkt al NIET. In BIOS zie ik het ook niet dat ik het daar eventueel zou kunnen aanpassen naar een iets minder agressieve curve.