E-mail Thunderbird verwijdert bijlagen bij "doorsturen" (forwarden) mail

nete

Steunend lid
Vip Lid
Plots duikt dit probleem op. Mensen mailen me natuurlijk dat ze de bijlagen niet kunnen openen, nogal logisch als ze ze niet ontvangen.
Indien dit normaal is in Thunderbird vind ik het wel nogal irritant dat zij dat zomaar beslissen voor de gebruiker.
Ik vind ook niet direct een instelling om Thunderbird te vertellen dat attachments altijd mogen doorgestuurd worden.
Zijn er nog mensen die geconfronteerd worden met dit probleem ?

Bericht gestuurd met 6,5 MB bijlage.
De probleemgevallen waren rond 10MB (maar onbekende grootte volgens TB) dus daar zou ik de bijlagen eerst moeten downloaden en dan hopen dat TB de grootte wel herkent bij het versturen als bijlage in een nieuwe mail).

Maar dat de standaard maximum grootte (daarboven voorstel om het via Filelink te verzenden) in 2025 nog op 5MB staat is toch wel vrij bizar.
Nee dat is niet bizar. Want dit is niet de maximum grootte, die wordt namelijk door de e-mail provider bepaald, niet door TB of enigerlei andere mail client.
Het enige wat deze instelling doet (staat bij mij ook op 5 MB) is dat er kans is dat hij zal voorstellen om het bestand te delen i.p.v. te versturen via mail. Je krijgt dus een keuze. Het betekent dus geenszins dat hij geen bestanden groter dan 5 MB zou versturen.

dus daar zou ik de bijlagen eerst moeten downloaden
Dat lijkt me enigszins logisch als TB de grootte van bijlages op de server niet zou kunnen bepalen. Echter waarom zou hij dat niet kunnen bepalen, dat is dan wel weer vreemd.
Normaliter zou dat ook geen probleem moeten zijn, dus ben wel benieuwd naar de test als je het probeert met de bijlages gedownload.

Ik heb één van de "probleembijlagen" eens opgeslagen op de laptop. Bestand is 9,41 MB groot en speelt gewoon de MP4 af, maar in de ontvangen mail staat wel degelijk "grootte onbekend" bij de bijlage. Bugje in TB ?
Hieronder het bewuste filmpje waar TB geen weg mee weet. Klik op de titel om te openen.

Bijlagen

• Koud.mp4
    9.4 MB
maar in de ontvangen mail staat wel degelijk "grootte onbekend" bij de bijlage. Bugje in TB ?
Ja dat geloof ik wel. Maar heb je hem nu eens opgeslagen en dan zelf gestuurd? Krijg je dan ook die melding of lukt ie dan wel?
Want anders kan het zijn dat TB om een of andere reden de grootte niet gelezen krijgt. Raar maar waar. Dat zou op een bugje kunnen duiden inderdaad.

Terug
Bovenaan