Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik stel vast dat de tijd op mijn desktop niet dezelfde is als de tijd op de DCF klok. Het is een verschil van ongeveer 2 minuten.
Nochtans staat er ingesteld dat de tijd moet gehaald worden van de internetklok. Hoe kan dit?
De batterij van mijn desktop is niet plat. Dus het kan niet dat in de korte tijd dat de pc uit staat, er zoveel verschil in tijd optreed.
Knipsel.JPG
 
Ligt hoogst waarschijnlijk aan de DCF klok. Heb er hier ook twee hangen. Als de batterijen niet 100% zijn, kan dit al een verschil geven. Ze zet zich perdiodiek wel terug juist.
Heb vroeger ook grotere afwijkingen gezien wanneer de klok tegen een buitenmuur hing. Toeval of toch een verklaring voor? Lijkt me technisch onmogelijk, maar wie weet...
 
Ligt hoogst waarschijnlijk aan de DCF klok. Heb er hier ook twee hangen. Als de batterijen niet 100% zijn, kan dit al een verschil geven. Ze zet zich perdiodiek wel terug juist.
Heb vroeger ook grotere afwijkingen gezien wanneer de klok tegen een buitenmuur hing. Toeval of toch een verklaring voor? Lijkt me technisch onmogelijk, maar wie weet...

Ik heb er hier ook 2 hangen en die geven exact tot op de seconde dezelfde tijd aan. De tijd op de pc zet zich periodiek juist, is dit op een vaste tijd?
Als dit een vaste tijd is, vb. in de nacht, dan ligt mijn pc meestal af. Het zou hier aan kunnen liggen.
Maar ik denk dat het vermoedelijk zal gebeuren bij het opstarten of het verbinden met internet.
Zopas synchronisatie aangepast naar internettijd "time-a.nist.gov" en vermelding gekregen gesynchroniseerd op 10u27'.
Klok staat nu gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan