tips voor aanschaf laptop (met daarbij wat ik ermee wil doen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste mensen,

Ik zoek een laptop waar het volgende moeiteloos mee moet kunnen

- 2d en 3d tekenprogramma's gebruiken (inclusief bewegingssimulaties)
- gamen
- en alle standaarddingen: films/muziek/chatten/surfen enz
- LED-scherm wat mij betreft een vereiste
- moet enkele jaren meegaan (iig 3)

voor mijn school/werk/vrije tijd zal ik de komende jaren ook moeten reizen MET de laptop, dus ik hoef geen design buitenkant, maar het geheel moet sterk zijn (geen in 2 richtingen te draaien scherm dus)

misschien zijn het wat veel eisen, ondanks dat hoor ik graag wat jullie idee hierbij is..
(en uiteraard zoek ik zelf ook driftig verder)
 
Een jaar terug was ik ook op zoek naar een goede laptop, vooral ivm de videokaart.
Deze modellen van ASUS hebben een MXM kaart, je kan dus een zwaardere kaart steken voor videogames:
c90s
Z81s
A4S
Z84
C90
De C90 was toen enkel in Nederland te krijgen, niet in belgië en bezit een cpu van een desktop, is volledig upgradebaar maar je kan de batterij snel leegtrekken.

De laptops van MSI met Santa Rosa platform werd bevestigd dat deze allemaal een grakaupgrade konden hebben , heb ik niet meer nagekeken.
Wel handig als je een paar jaar wil games ook kunnen spelen.
Siemens had mxm slot voor graka maar stapte er van af.
Mac is een groot probleem, sommige macbook hebben mxm, maar ze aanvaarden enkel graka van Apple zelf, geen universele graka vanwege het unieke mac-bois.
 
Een jaar terug was ik ook op zoek naar een goede laptop, vooral ivm de videokaart.
Deze modellen van ASUS hebben een MXM kaart, je kan dus een zwaardere kaart steken voor videogames:
c90s
Z81s
A4S
Z84
C90
De C90 was toen enkel in Nederland te krijgen, niet in belgië en bezit een cpu van een desktop, is volledig upgradebaar maar je kan de batterij snel leegtrekken.

Hier kan je ze selecteren volgens ram, gewicht etc
Take it Now - Overzicht van alle notebooks - Pagina 1 met 25 producten.

De laptops van MSI met Santa Rosa platform werd bevestigd dat deze allemaal een grakaupgrade konden hebben , heb ik niet meer nagekeken.
Wel handig als je een paar jaar wil games ook kunnen spelen.
Siemens had mxm slot voor graka maar stapte er van af.
Mac is een groot probleem, sommige macbook hebben mxm, maar ze aanvaarden enkel graka van Apple zelf, geen universele graka vanwege het unieke mac-bois.
 
ik ben helaas een noob, macbook is volgens mij wel ff wat anders dan een windows 7...
want we praten nu over besturingssystemen?

ik ben ook niet iemand die z'n pc gaat verbouwen, het moet dus in 1x goed zijn als ik dit mag zeggen ;)

in ieder geval bedankt!
 
Macbook is in elk geval duur. Belangrijk als je games wil spelen en er enkele jaren wil mee doen is dat er een grafische kaart inzit met een busbreedte van minstens 128bit, de toekomstige standaard is 256bit maar komt niet zo heel veel voor.
Een goed merk voor games, en waarop je al e rest ook kan is bvb alienware, maar dan spreken we over een notebook van 1500+? euro, idem met macbook, zit je ook snel aan 1000 euro. Geef me eens een richtprijs, dan zien we eens wat er te vinden is.
En ook welke games er moeten gespeeld kunnen worden, op termijn worden die toch steeds zwaarder, dus als het voor enkele jaren is moet dat in rekening worden gebracht.
 
Dan is het eenvoudig een selectie te maken op sites als deze:
Take it Now - Overzicht van alle notebooks - Pagina 1 met 25 producten.
Kies je prijs en fprmaat van harde schijf, merk van je voorkeur, en de graka kan je altijd nog bekijken in deze tabel
Notebookcheck: Mobiele grafische kaarten - Benchmark Lijst
Dezelfde notebook kan je ook elders kopen, maar hier is het eenvoudig een selectie te maken.
Stel er enkele modellen van voor hier dan is dat snel te bekijken.
Dat tekenwerk etc kunnen de meeste toestellen tegenwoordig makkelijk aan hoor.
Wel zorgen met teken- en fotobewerking voor 4gig ram of meer (3 gaat ook, maar meer = beter.
En grote schijf, 300 gig staat sneller vol dan je denkt.
 
Voor een goede laptop waarop je tot de nieuwste games kan spelen ga je richting 1000 euro.
bvb deze
MSI GT628-456BE
Zwart/Rood, 1GB GeForce GTS160M, BT
De Sony VAIO VPC-EB1M1E/T lijkt me nog zeer betaalbaar, met vrij goede prestatie's, en goede videokaart ook nog, rond 750 euro.
Sony en IBM hebben zowat de beste beeldschermen, ik denk dat dat wel een interessant gegeven is voor tekenen.
Deze met led backlight heb ik nog niet gezien.
 
Ik denk op vandaag dat ge niet naar de toekomst moet zien. Wat vandaag "HOT" is, is volgend jaar verouderd. Dus nu een goeie kopen voor weinig geld is denk ik beter of de nieuwste voor veel geld. Die is volgend jaar ook niet meer hot.
Kies wat je er zeker mee wil doen en wat je geldbeugel vermag. Als hij dat kan en je niet telkens de nieuwste soft wilt, zal je er veel plezier aan beleven.
Op vandaag gebruiken we allen de nieuwste programma's en gebruiken er max 10% van. Dit was vroeger ook al zo. Met een tekstverwerker doen we op vandaag weinig meer dan 10 jaar geleden. Maar nu "KAN" er meer niet gebruikt worden.
Ik laat me ook telkens verleiden om achteraf toe te geven dat mijn toestel meer kan dan ik er mee doe. Ook nog als ik het van de hand doe.
Voornaamste reden is dat het prettiger werken is ermee. Inderdaad, een minuut later gedaan (wat heel veel is) maakt een verschil. Maar wat is een minuut??????
 
Die theorie gaat niet op voor games, ok binnen een paar jaar ga je de allerzwaarste games niet meer kunnen op spelen, maar wie gebruikt die selectie van games?
Bij goedkope laptop zit er zelfs geen videokaart in, dus wordt het trage systeemram gedeeld.
Traag, omdat het niet rechtstreeks voor de gpu gereserveerd is.
En ook hebben iets duurdere laptop een graka die directx10, en zelfs al directx 11 ondersteunen, en tevens een bredere bus hebben.
Je kan voor dat extra 2 jaar langer doen, behalve als je de laatste nieuwe game wil kunnen spelen.
Maar dat was niet de eis die gesteld werd.
Ik zou ietsje meer uitgeven, dan hoef je niet steeds bij vader zitten wachten voor je op de pc mag.
En nu zwijg ik, het is onze vriend zelf enslotte die de knoop moet doorhakken, dat kunnen wij niet voor hem doen.
Via 3 linkjes van me kan je al een goede selectie maken, van bijna alle merken en modellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan