Toegekende stationsletter veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een draagbare harde schijf met daarop mijn muziekverzameling, die ik zowel thuis als op 't werk aansluit op mijn laptop om muziek te kunnen afspelen.

Deze schijf kreeg van de laptop altijd het stationsnummer (F:), ook als de schijf met het nummer (E:) (die op mijn werk staat en dus thuis nooit aangesloten is) niet aangesloten is. Deze harde schijven worden normaalgezien steeds aangesloten voordat ik opstart.

Gisteren had ik ze echter even verwijderd en daarna terug aangesloten terwijl de laptop reeds opstond, en nu heeft de harde schijf ineens stationsnummer (E:) gekregen. Probleem is dat het programma Songbook, waar (F:) als de 'watched folder' is aangeduid, nu de muziekbestanden niet terugvindt.

Ik kan natuurlijk wel de 'watched folder' veranderen maar het zou handiger zijn om het stationsnummer te kunnen veranderen (vooral omdat ik vrees dat nu de harde schijf op het werk misschien (F:) zal worden wat wil zeggen dat de instellingen voor mijn automatische backups ook niet meer zouden kloppen.

Dus mijn vraag is eigenlijk eenvoudig het volgende: is het mogelijk om het stationsnummer dat de laptop aan een harde schijf geeft te veranderen? Of er op één of andere manier voor te zorgen dat een bepaalde schijf altijd hetzelfde nummer krijgt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan