Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

op een ietwat oudere computer die windows XP draait doet zich de laatste dagen iets vreemds voor nml;

de pc start normaal op en alles werkt perfect enkel het toetsenbord wil niet mee :)

het numerieke pad werkt niet meer (num lock is wel degelijk aan)

als ik nu in DOS opstart dan werkt het num pad wel !!

dus mijn toetsenbord is niet defect

mijn vraag is nu zijn dat twee verschillende drivers om het toetsenbord aan de praat te krijgen ?

en hoe kan ik mijn probleem oplossen in win XP

bedankt alvast

[OPLOSSING]
Na verschillende manieren van testen en software instellingen te controleren en,-of te updaten bleef het probleem bestaan.

De gebruiker heeft zijn Windows opnieuw geïnstalleerd en hiermee was het probleem verholpen.
Het blijft jammer genoegd voor ons een mysterieuze zaak.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mogelijks help dit:

hey Laurek,

bedankt voor de pdf file

heb het uitgevoerd zoals daarin beschreven maar helaas zonder resultaat
het numeriek gedeelte van mijn toetsenbord blijft uitgeschakeld

voor alle zekerheid het toetsenbord nog even aan andere pc gehangen en daar doet hij het feiloos.

Bill's wegen zijn ondoorgrondelijk :)


cesarke
 
xp

xp

Hebt u al eens geprobeerd als:
start-configuratiescherm-klassieke weergave-toetsenbord- Algemeen-probleem oplossen-en vragen daar doorlopen.
eventueel ook even via bovenaan keuzebalk Hardware wat kontroleren.
 
Ik heb zojuist ook iemand geholpen met een zelde soort probleem.
Als de stekkertjes goed in de pc zitten. Zit het probleem al bij het opstarten.
Het makelijkste is dan om de de stroom kabel los te maken, pc kast op te schroeven het batterijtje er voorzichtig uithalen even een minuut of wat eruit laten zodat alle spanning van de pc weg is. (een enkele keer op de aan/uit drukken) druk het batterijtje er weer in. De bios (opstart) komt nu weer in de fabriek stand te staan. steek de stroom stekker er weer in. en je zult zien dat het opgelost is. je moet wel tijdens of na het opstarten de tijd en datum bij zetten. mocht dit niet lukken dan is waarschijnlijk toch het toetsenbord of de stekker ingang stuk.
 
bedankt marcel en Nyltjetweety voor de tips
zal wat marcel voorstelt toch maar eens proberen je weet maar nooit hé

mvg

Dikke kans als je weinig van computers ken je nog een groter probleem hebt dan nu. AFBLIJVEN, trust me.
Heb je een speciaal toetsenbord? (voorbeeld gemaakt voor geluid of film studio, een game toetsenbord) Wat is indien je dit weet, het merk van je toetsenbord en type?
 
hey tjoepke,

bedankt voor je reactie

mijn toetsenbord is een heel gewoon standard toetsenbord van tybo tech model KB 1307
het is al jaren oud maa rdeed het altijd super goed
trouwens als ik hem aan mijn andere pc hang heb ik daar dat probleem niet ermee, ligt dus duidelijk niet aan het toetsenbord

see ya
 
Het is vast nog een ps2 bordje met ronde stekker.
Er kan iets mis zijn met de connector op je moederbord, een soduurtje gebarsten.
Kan ook aan xp liggen, dat die beschadigd geraakt is.

Hardwarematig zou je met een verloopstukje kunnen proberen op je usb poort.
Softwarematig denk ik dat eens xp herinstalleren na format geen kwaad kan op zekere leeftijd.
Ik heb het ooit eens op die manier kunnen oplossen.
 
Het is vast nog een ps2 bordje met ronde stekker.
Er kan iets mis zijn met de connector op je moederbord, een soduurtje gebarsten.
Kan ook aan xp liggen, dat die beschadigd geraakt is.

ja maar als ik in dos opstart dan werkt mijn toetsenbord wel dus aan dat stekkertje zal het niet liggen


een frisse start van xp
misschien wel maar echt ik zie dat (momenteel) niet zitten
ik kan werken met mijn cijfers bovenaan mijn toetsenbord
is wel wat onhandig maar ja....

bedankt voor je reactie

mvg
 
Met xp kon je vanuit xp de setup runnen, in dezelfde map (windows) installeren en alle settings behouden (voor sp3)
Ik gebruik xp helaas niet meer, ik kan enkel op mijn parate kennis van xp nog rekenen.
Ik denk echt dat het probleem in XP zit hoor.
Doe eens een repair.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan