Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
top.png

We beginnen het jaar 2018 met een nieuwe Top Tips.
Nu al Deel 21 - en met twee interessante artikelen die je zeker zullen boeien.
Natuurlijk ook met enkele nuttige Applicaties en Websites waar je ongetwijfeld wat aan hebt.
We kijken al uit naar je reactie om te weten hoe je er over denkt!
 

Bijlagen

  • Top_tips_van_Tuts_Deel-21.pdf
    2 MB · Weergaven: 562
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zoveelste meesterwerkje waar voor iedereen wel iets te vinden is.

Bedankt voor het vele werk dat je daar insteekt :duimop:
 
Laatst bewerkt:
ik vond het tool CybereasonRansomFree wel iets hebben ...spijtig dat je enkel maar in de taakbalk rechts onder iets ziet van deze ...het werkt eerder op de achtergrond ..
 
Altijd weer een goed overzicht.

Toch nu enige bemerkingen bij het artikel over het Dark Net.
1 Men associeerd steeds weer DarkNet met crimineel & Cybercriminaliteit. Dat is het minste. Dit is onterecht. Je kan het gewoon gebruiken als elke andere en even gemakkelijk.
2. Het betuttelt en beperkt ten minste niet wat en wie ik bezoek. De overheid beperkt sites dat mag zo gezegd maar ze wil niet dat dictatoriale regimes het internet censureren. Hypocrisie. Al geluk kan je via TOR al de beperkte site ook bezoeken. Weg met betutteling van wie dan ook. Het is aan de burger zelf om te beslissen wat en of hij iets wil lezen of weten. (cfr op dit ogenblik in nieuws .. de gokkantoren ... wat graag zou Mr Haack die weg willen om zelf big businnes en grote sier te kunnen houden. gelukkig bestaat het dark net)
3. Maar goed want Big Brother staat naast je bed ... gebruik steeds TOR. Het heeft immers geen beperkingen of nevenwerkingen en werkt net zo simpel als de rest. voor sommigen is een VPN reeds een oplossing maar dan is hte antwoord dat dit veel moeilijker is voor de leek ten opzichte van Tor en bovendien minder privé. Privacy is belangrijk ... niemand heeft wat te maken met mijn surfgedrag laat staan bedrijven die me reclame sturen. En dan gaat het niet over criminaliteit. Probeer een Net Gemist voor Nederlandse omroepen ... Als je geen Nederlands IP adres hebt. ... noegabollen. en dat heeft dus niks met crimineel gedrag te maken.

Wou ik even toevoegen want mensen worden snel bang gemaakt. Ten onrechte.
 
@OOc74:
Bedankt voor je input.
Wat ik er over gezien heb tijdens de presentatie van Sophos, was wel erge criminaliteit. Het kon moeilijk erger. Daarom heb ik besloten er over te schrijven.
Misschien had ik wat milder kunnen zijn, maar het is toch geen plaats om veel te vertoeven - als je al toegang krijgt.
TOR is uiteraard geen criminele activiteit. Dat zeg ik ook.
Noegabollen vind ik in Brussel niet :) ...
 
ik vond het tool CybereasonRansomFree wel iets hebben ...spijtig dat je enkel maar in de taakbalk rechts onder iets ziet van deze ...het werkt eerder op de achtergrond ..

Heb dit ook geïnstalleerd en heb hierbij een vraagje. Klopt het dat er een map hiervoor zowel op de C als op de D drive aangemaakt wordt bij het opstarten?
Op de C zou het gaan om de map : Acconfiguration0
Voor de D zou het : Akstorage116 moeten zijn. Of heb ik een beestje te pakken?
 
Ik denk dat het legitiem is. Wat ik er over gelezen heb moet het onopvallend in de achtergrond een bestand maken om de Ransom-dinges af te leiden.
Geen zorgen maken. Bij mij is het ook zo (denk ik toch).

WW
 
Heb dit ook geïnstalleerd en heb hierbij een vraagje. Klopt het dat er een map hiervoor zowel op de C als op de D drive aangemaakt wordt bij het opstarten?
Op de C zou het gaan om de map : Acconfiguration0
Voor de D zou het : Akstorage116 moeten zijn. Of heb ik een beestje te pakken?

wel bij mij op de C in de map program files x86 stond enkel de map Cybereason vermeld maar inderdaad stond er op de D ook 2 mappen vermeld die iets lichtjes van kleur waren waarvan in de naam vergeten te noteren ben...maar met dezelfde datum en het uur van installatie als deze cybereason ...klikte ik deze aan om te verwijderen dan speelde cybereason op bij gevolg waren deze nodig ...maar is dit reden genoeg voor mij om Cybereason wederom te verwijderen van deze computer ...
**de D is hier een HDD waarop een eigen Windows 10 staat ik wil dus niet dat eender welk programma iets weg schrijft naar deze D schijf als ik daar geen toestemming voor geeft .
 
wel bij mij op de C in de map program files x86 stond enkel de map Cybereason vermeld maar inderdaad stond er op de D ook 2 mappen vermeld die iets lichtjes van kleur waren waarvan in de naam vergeten te noteren ben...maar met dezelfde datum en het uur van installatie als deze cybereason ...klikte ik deze aan om te verwijderen dan speelde cybereason op bij gevolg waren deze nodig ...maar is dit reden genoeg voor mij om Cybereason wederom te verwijderen van deze computer ...
**de D is hier een HDD waarop een eigen Windows 10 staat ik wil dus niet dat eender welk programma iets weg schrijft naar deze D schijf als ik daar geen toestemming voor geeft .

Ik heb deze wel verwijdert en tot de vaststelling gekomen dat ze bij het heropstarten opnieuw aangemaakt werden. Ik ga dus het programma ook opnieuw laten verwijderen.
Programma verwijdert en inderdaad ook de 2 mappen op mijn schijven zijn er niet meer.
 
Maar dan ben je ook niet meer beschermd tegen Ransomware...

gebruik immers wel de Malwarebytes premium en als deze zijn werk goed doe dan komt er hier ook geen Ransomware binnen ... of denk ik nu verkeerd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan