Status
Niet open voor verdere reacties.
is al een paar dagen dat ik me pc wil afsluiten dat het toch meer of 10 min duurt voor hij afsluit
 
Kan vanalles zijn.

Spyware een hardware of software conflict.

Heb je misschien hardware of software toegevoegd ?
Verwijder alle USB apparaten zoals printer USB stick Flash kaartjes externe USB harddisk eens en start opnieuw op en kijk of of daarna het afsluiten sneller gaat.
Het zou ook door een software update kunnen komen, misschien de virusscanner.

Je zou eens een systeemherstel kunnen proberen naar een datum toen hij nog snel afsloot.
 
bekijk dit eens ook:
pdf.gif
Opstart problemen.pdf

wat ongewenst opstart moet ook afsluiten uiteraard!
 
je kunt eens een controlle doen in het register ....
sneller afsluiten
windows wacht bij het afsluiten tot alle processen gestopt zijn .
u kunt deze wacht periode korter maken om het afsluiten te versnellen .
zorg er wel voor dat u bestanden en programma's zelf netjes bewaard of afsluit.

ga naar ..
1...HKEY_LOCAL_MACHINE / Systeem / CurrentControlSet / Control
2.....bewerk de tekenwaarde WaitToKillServiceTimeout
3.......geef deze een lagere waarde bijv : 2000 ( zelf staat deze bijmij op 12000 )

4.........ga nu naar HKEY_CURRENT_USSER /Control Panel / Desktop
5............bewerk hier de tekenwaarde WaitToKillAppTimeout ( indien deze regel niet vermeld sta dien je deze zelf aan te maken )
****om een sleutel aan te maken ;rechtsklik op een leegge plek waar de sleutels vermeld staan ...kies nieuw ..maak de juiste sleutel aan ..
om de naam aan te passen klik je met rechts op de nieuwe sleutel en kies naam wijzigen ..
om de waarde in te geven: dubbel klik je op de nieuwe sleutel er verschijnt een venster geef hier de waarde in en bevestig voor alleer je herstart
6.............geef deze een waarde van bijv : 4000 (standaard is dit 20000 )
7..................controleer binnen dezelfde register sleutel de waarde van
HungAppTimeout en zorg ervoor dat deze op 5000 ingesteld is.
Voortaan zult u niet meer zo lang naar het afsluiten van windows hoeven te kijken ...
 
een herstart gedaan van je systeem !
indien zo ....scan je best eens met malewarebytes free
na de installatie eerst updaten ...
daarna scannen ....bij voorkeur een volledige scan ( zeker als dit de eerste keer is ! )
bij vorkeur sluit je ook alle programma's vooralleer je de scan opstart en gebruik je de pc niet
 
ik beb een externe harde schijf op me computer zitten maar die lig meestal uit

maar heb paar dagen geleden perongeluk me harde schijf c in een dinamiche schijf gezet zou dat de oorzaak kunnen zijn
zo ja hoe kan ik dat terug zetten
 
Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn.
Om terug te zetten naar standaardschijf kan het uitgevoerd op deze wijze.

Maak vooral eerst een back-up van alle volumes op de schijf die u wilt converteren van dynamisch naar standaard.

Open de opdrachtprompt (uitvoeren als administrator) en type diskpart.

Type list disk achter de DISKPART-prompt. Noteer het nummer van de schijf die u wilt converteren naar een standaardschijf.

Type select disk <disknumber> achter de DISKPART-prompt.

Type detail disk <disknumber> achter de DISKPART-prompt.

Type voor elk volume op de schijf select volume= <volumenumber> achter de DISKPART-prompt en type vervolgens delete volume.

Type select disk <disknumber> achter de DISKPART-prompt. Geef het nummer op van de schijf die u wilt converteren naar een standaardschijf.

Type convert basic achter de DISKPART-prompt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan