traag inladen websties in microsoft Edge

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Ik werk met Microsoft Edge en sinds enkele dagen laden de meeste webpagina zeer traag in.

Ik heb al van alles geprobeerd, Ccleaner, Malwarebytes, enz maar niks blijkt te helpen, heeft er iemand een oplossing.



Groeten
Ivan
 

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ondervind je enkel het probleem met het laden van sommige sites of is het downloaden ook trager ....
je kan eens het cache (tijdelijke internet bestanden ) leeg maken via een schijfopruiming als het dan niet beter gaat dan draai je best eens de ADWarecleaner
 

yvan

Steunend lid
Vip Lid
ondervind je enkel het probleem met het laden van sommige sites of is het downloaden ook trager ....
je kan eens het cache (tijdelijke internet bestanden ) leeg maken via een schijfopruiming als het dan niet beter gaat dan draai je best eens de ADWarecleaner
De meeste websites laden traag in ADWclaener had ik ook al gebruikt.
Downloaden lijkt geen probleem
 

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
is het probleem ook aanwezig met een andere browser ?
bijv: de IE11
 

Lana

Niet meer actief
Doe eens een trace naar deze website die traag is.

Gebruik de Windows toets en de R toets en geef dan de opdracht cmd Er opent nu een DOS schermpje.
Geef dan de opdracht tracert met daarachter het adres van de website. Dus bijvoorbeeld
HTML:
tracert www.google.be
Er komen nu heel wat getallen in beeld, waarbij de eerste getallen van jouw netwerk zijn en wat verder de hubs die we tegenkomen om uiteindelijk bij Goole.be terugt te komen.

Linksboven op het kleine zwarte ikoontje klikken met linkermuisklik en kiezen bij bewerken voor alles selecteren en daarna hetzelfde met linkermuisklik en bewerken alles kopieren en plak dit eens hier op het forum zodat we kunnen zien waar het vertraging zit.
 

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Hab ik geprobeerd maar nadat ik dit uitvoer krijg ik de kans niet om te selecteren en te kopiëren, het schermpje verdwijn onmiddellijk.
 

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ok het kan dus zijn dat er fouten aanwezig zijn in de edge browser ...jij kunt aan de hand van de onderstaande werkwijze de edge opnieuw installeren ... ( heb ikzelf ook al gedaan en met succes ).

Herinstalleer de Microsoft EDGE Browser

stap 1.

zorg er eerst voor dat de verborgen Windows mappen weer gegeven worden !
rechts klik op start en kies Configuratiescherm ...
klik in het Configuratiescherm op “ opties voor Verkenner “
open de tap “weergave “
en zet het vinkje aan bij “verborgen bestanden :mappen en stations weergeven..
bevestig dit met toepassen en ok

stap 2.

ga nu naar de locatie waar normaal gezien de edge browser vermeld staat op de C
ga naar
C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge.exe
indien er hier de MicrosoftEdge.exe aanwezig is dan kun je deze ook vanaf hier opstarten ...
maak deze daarna terug vast aan je taakbalk .

Maar indien je deze niet vanaf hier kunt opgestart krijgen dan dien je verder te gaan met het herinsalleren van de edge browser ...

je ga vervolgens de map Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe dienen te verwijderen ..
neem er nota van dat het verwijderen van deze map zijn tijd in beslag neemt ..
neem er ook nota van dat er 2 of 3 bestanden in deze map niet verwijderd zullen worden en dat deze enkel onder de administrator kunnen gewist worden ....klik hier gewoon op ok en sla het wissen van deze 2-3 bestanden over !

stap 3.
herstart je computer

stap 4.
nu de Microsoft Edge vewijderd is van je systeem dienen we deze te herstellen ....
Windowxs 10 heeft de Edge dan ook nodig (besluit je om de edge niet te herstellen dan zul je snel bemerken dat meerdere toepassingen niet meer te gebruiken zijn ....)
we gebruiken hier de PowerShell om de Edge te herstellen ..
type in het zoekvenster “PowerShell” ( zonder haakjes ) rechtsklik hier op en start deze op als administrator ..

stap 5.
geef vervolgens de 3 opdrachten in vermeld hier onder ...
*neem er nota van dat je na elke opdracht op enter dient te klikken ...
*neem er ook nota van dat je in de opdrachten het woord “users” vervangt door je eigen naam .
*de in te geven opdrachten zijn ..

1- Type cd c:\ *klik op enter
Directory Changes to: PS C:\>

2- Type cd users *klik op enter
Directory changes to: PS C:\users>

3- Type cd thf *klik op enter
Directory changes to: PS C:\users\thf>

stap 6.

kopieer en plak deze opdracht in de PowerShell.

Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml” -Verbose}
klik vervolgens op enter en wacht geduldig tot de bewerking gedaan is ...
nadat deze gedaan is kan en mag je de PowerShell afsluiten .....

stap 7.
Herstart de computer en de Edge Browser is opnieuw aanwezig en te gebruiken ...

***dit is een vertaalde versie van het orgineel ...
dit orgineel vind je hier : http://www.techtantri.com/how-to-reinstall-microsoft-edge-browser/

deze vertaling werd zonder behulp van een vertaal machine aangemaakt .... door mezelf ..
 

Lana

Niet meer actief
Hab ik geprobeerd maar nadat ik dit uitvoer krijg ik de kans niet om te selecteren en te kopiëren, het schermpje verdwijn onmiddellijk.
Run de commandprompt of in het nederlands de opdrachtprompt dan eens als administrator, ik denk in Windows 10 met de Windows toets en dan de X toets.

vTXBr.png
 

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

onderstaande de log

Microsoft Windows [Version 10.0.10586]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>tracert www.google.be

Tracing route to www.google.be [2a00:1450:4009:810::2003]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 2a02:1811:9410:8900:de53:7cff:feed:4a02
2 17 ms 12 ms 14 ms ptr-2hj4tenxl88emclsanc1gt7nl.ip6.access.telenet.be [2a02:181f:0:60a1::1]
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 18 ms 16 ms 15 ms brx-b2-link.telia.net [2001:2000:3080:772::1]
6 16 ms 35 ms 35 ms prs-b7-v6.telia.net [2001:2000:3018:18::1]
7 38 ms 39 ms 35 ms google-ic-316737-prs-b7.c.telia.net [2001:2000:3080:5af::2]
8 43 ms 40 ms 38 ms 2001:4860::1:0:4a3a
9 34 ms 38 ms 37 ms 2001:4860::8:0:5e18
10 36 ms 25 ms 25 ms 2001:4860::8:0:ab9f
11 26 ms 28 ms 27 ms 2001:4860::1:0:9915
12 29 ms 28 ms 25 ms 2001:4860:0:1::12df
13 28 ms 27 ms 28 ms 2001:4860:0:1::873
14 25 ms 25 ms 28 ms lhr26s01-in-x2003.1e100.net [2a00:1450:4009:810::2003]

Trace complete.

C:\WINDOWS\system32>
 

Lana

Niet meer actief
Als ik bovenstaand trace lees, zou google.be snel moeten laden.

Voer de trace nogmaals uit met een site die problemen gaf met Edge. Als de cijfers weer goed zijn ligt het aan Edge. De gebruikte browser dus.
 

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Als ik bovenstaand trace lees, zou google.be snel moeten laden.

Voer de trace nogmaals uit met een site die problemen gaf met Edge. Als de cijfers weer goed zijn ligt het aan Edge. De gebruikte browser dus.
Microsoft Windows [Version 10.0.10586]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>tracert www.facebook.com

Tracing route to star-mini.c10r.facebook.com [2a03:2880:f021:1e:face:b00c:0:25de]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 2a02:1811:9410:8900:de53:7cff:feed:4a02
2 15 ms 18 ms 12 ms ptr-2hj4tenxl88emclsanc1gt7nl.ip6.access.telenet.be [2a02:181f:0:60a1::1]
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 12 ms 13 ms 13 ms ae0.anr11.ip6.gtt.net [2001:668:0:3::3000:1b1]
6 19 ms 12 ms 16 ms xe-11-0-2.bru21.ip6.gtt.net [2001:668:0:2:ffff:0:8d88:695a]
7 16 ms 16 ms 13 ms 2001:668:0:3:ffff:0:2e21:585b
8 16 ms 17 ms 15 ms psw01b.bru2.tfbnw.net [2620:0:1cff:dead:beef:ffff:ffff:fd58]
9 15 ms 15 ms 15 ms msw1ad.01.bru2.tfbnw.net [2620:0:1cff:dead:bef0:ffff:ffff:fe6f]
10 22 ms 17 ms 12 ms edge-star-mini6-shv-01-bru2.facebook.com [2a03:2880:f021:1e:face:b00c:0:25de]

Trace complete.

C:\WINDOWS\system32>
 

Lana

Niet meer actief
Ook deze trace geeft een goede snelheid. De problemen moeten in Edge gezocht worden.
 

yvan

Steunend lid
Vip Lid
hartelijk dank voor de reactie.
Ik heb dit stap voor stap uitgevoerd, maar het is me niet gelukt, ik bleef maar sukkelen als administrator, veelal kreeg ik meldingen dat ik niet gemachtigd ben niettegenstaande ikzelf de administrator ben.

Ik zoek verder

Groeten
Ivan
 
Bovenaan Onderaan