Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pegasus

Gast
Sinds enige tijd start mijn pc langzaam op, na het opstarten blijft er activiteit in de systeemkast. Dit duurt soms meer dan 5 minuten. Heb al diverse malen, met verschillende virusscanners, gescand. Ook op malware met diverse programma's gecontroleerd. Het resultaat is steeds negatief. Register opgeschoond, ook dit helpt niet. In taakbeheer gekeken, tijdens de activiteit is het CPU gebruik 2 tot 3 %. Hier is ook geen programma te ontdekken dat veel gebruikt.
Nadat de activiteit, na ca. 5 minuten stopt, werkt de PC perfect. Als ik tijdens de activiteit een programma opstart duurt het soms meer dan 1 tot 2 minuten voor het programma reageert.

Mijn besturingssysteem is Vista.
Geheugen (RAM) 2,00 GB.
Processor 2,6 GHz.
Windows Prestatie-index is 5,2.

Wat kan hier de oorzaak van zijn, en hoe is deze te verhelpen?

Groeten.[OPLOSSING]
Dank voor de tip. Had ik ook al aangedacht, maar na het terugzetten zal ik heel veel moeten updaten, en dat weegt niet op tegen het probleem. Heb al diverse tips opgevolgd en het is al een heel stuk verbeterd. Op het moment is het zover beter geworden dt ik er mee kan leven.

aan allen die hebben gereageert heel veel dank.:duimop::duimop:
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er op dat tijdens de opstart een programma opstart dat een scan uitvoerd.
Kijk eens welke programma's allemaal tijdens het booten opgestart worden.
Als je er achter bent welk programma waarschijnlijk deze scan uitvoerd tijdens het opstarten, kan je meestal dit in het programma zelf wijzigen.

Houd de Windows-toets ingedrukt en druk op de toets R. Het venster Uitvoeren verschijnt.
Typ msconfig en druk op Enter of klik op OK. Het venster Systeemconfiguratie verschijnt.
Ga naar het tabblad Opstarten en kijk hier welke programma's er opgestart worden.
 
Op onderstaande link moet je eens Advanced SystemCare Free downloaden en uitproberen. Ik had dezelfde problemen als jij, en ben er nu praktisch geheel vanaf!
Ik heb via µTorrent de Advanced SystemCare Pro gedownload, deze werkt nog grondiger. Ik vermoed dat ik deze van Mininova : The ultimate BitTorrent source! heb afgehaald.
Bij PC-Magazine was er deze maand op de CD een tooltje 'East-Tec Eraser 2008, als je deze installeert moet je wel je e-mail adres invullen, waarna je dan een activatiecode toegestuurd krijgt. Deze werkt ook prima.
Succes zou ik maar zeggen!
Pieter
IObit SystemCare | Computer Scan, Protection & Repair | Powerful PC Maintenance
 
Is dit probleem opgelost met de tips die werden aangeboden?
Geef eens een seintje graag, zonodig zoeken we verder naar een oplossing.
 
Awel, ik zal jullie bedanken;ik had hier ook problemen mee maar die lijken nu van de baan te zijn,heb zo maar liefst over de 2000 problemen gevonden.
 
heel veel dank raadgeving opgevolgd, maar nog geen resultaat
 
gedownload maar geen resultaat, zal wel een andere oorzaak hebben, toch heel hartelijk dank.
 
geef misschien hier eens weer welke programma dat er geheugen gebruiken op dat programma
heeft de pc dit ook als je je internetnet verbinding uitzet of uittrekt
 
weet je wel wat je kan doen en dat is de pc terug in kooptoeestand zetten ik heb dat ook eens gehad en bij mij was het opgelost maar ik zeg niet dat het zal helpen hoor want als ik mijn niewe pc heb gekocht zat dat er allemaal bij groeten slobberkousse
 
trage pc

trage pc

Dank voor de tip. Had ik ook al aangedacht, maar na het terugzetten zal ik heel veel moeten updaten, en dat weegt niet op tegen het probleem. Heb al diverse tips opgevolgd en het is al een heel stuk verbeterd. Op het moment is het zover beter geworden dt ik er mee kan leven.

aan allen die hebben gereageert heel veel dank.:duimop::duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan