Status
Niet open voor verdere reacties.
beste ...,

I heb een Windows 7 professional 64 bits als besturingssysteem.

Mijn processor gebruik is continu 100%.
De oorzaak hiervan is SVChost.exe; als ik dit uitschakel dan valt het processor gebruik terug tot 5% à 10 %.

Maar lekker vlot wordt het systeem niet en als ik opnieuw opstart dan komt het euvel weer terug.

Wat te doen? Windows 7 opnieuw installeren?

met een vriendelijke groet,

Fons Toorop
 
zet de update instellingen als proef eens uit ..denkelijk zou het hier aan kunnen liggen .. als je bemerkt dat na het uitzetten van de automatisch updates je percentage omlaag gaat dan ken je de schuldige .
 
Installeer eens het handige kleine gratis tooltje Process Explorer https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Na het opstarten van dit progje zie je welke svchost processen er allemaal draaien. Er wordt ook aangegeven wat het CPU verbruik is van de svchost processen.
Het je er 1 gevonden die erg hoog is, kijk dan bij Description waarvoor hij dient. Eventueel kun je op Kill process klikken als je op een svchost.exe gaat staan met rechtermuisklik. Schakel je een verkeerde uit die wel hard nodig is om de pc te laten functioneren zal je meestal een harde reset uit moeten voeren.

Waarschijnlijk kom je nu te weten wie de boosdoener is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan