Treinen kunnen vanaf 15 Maart nog meer vertraging hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Na de ramp in Buizingen was er opnieuw een onregelmatigheid aan het bewuste sein dat voorbij gereden werd toen.
Er is opgeroepen de snelheid overal te verlagen met 30km/u, in de Noord/Zuid verbinding met 20km/u, en dit tot het automatisch stopsysteem ook daadwerkelijk is ingevoerd.
Die is ietsje trager, maar een stuk veiliger.
Afhankelijk van de opvolging zal de vertraging van de treinen groter zijn dan nu reeds het geval is.
 
Dit moet me nog even van het hart.

Wat veiligheid aangaat, komende week, omdat de nieuwe machinisten nog lijnstudie hebben, en opleidingen bezig zijn waar we niet om gevraagd hebben ga ik Donderdag, na 5 werkdagen 1 dag thuis zijn, Vrijdag kan ik weer gaan werken. Ik ga mijn 2e avondshift beginnen straks, en dan heb ik 3x de nacht, sloten koffie meeslepen om wakker te blijven zeker? En dan durven Descheemaker en Vervotte nog beweren dat veiligheid van PRIMORDIAAL BELANG is. ZOTTEN ZIJN HET.
 
er zijn nog mensen die grote verantwoording hebben die ook met onmogelijke uren werekn:vroege ,late,nacht,dag,weekend,weekend nacht dus jij bent niet alleen,maar je hebt zelf gekozen voor dit werk dus wist je dat dit kon voorkomen
Treinen gaan tot 30 km per trager rijden,wie is daar weeral de dupe van:de gewone werkmens,ze komen te laat of met vertraging,missen hun aansluiting enz
Wil je iets bereiken,laat dan iedereen gratis rijden ze zullen dan wel springen
 
1 dag is goed tussen 2 diensten in, om van ploeg te wissellen, maar na een volle werkweek is er 2 dagen nodig, dit is wettelijk vastgelegd Rudy.
De opleidingen moeten doorgaan, ten koste van de veiligheid. Nogmaals word de wettelijke reglementering genegeerd ten nadele van de veiligheid.
Dit terwijl er nieuwe machinisten zijn die geslaagd zijn, enkel hij brevet is nog niet afgeleverd na 4 weken.
Het is schandalig wat er nog steeds gebeurt, maar we gaan de politiek aan hun woord houden, kost wat kost.
En als er problemen zijn met een stopsein zullen alleen gekken blijven volle snelheid rijden daar.
Ben jij er ook zo een die liever aan 230km/u tegen een boom rijd ipv gewoon 5 minuten vroeger te vertrekken soms?
 
De theorie is schoon Rudy, maar de praktijk niet.
Nu op het nieuws geweest is wat er gebeurde op 11 Maart moet ik niet meer zwijgen.
Deze bestuurder had, net als de bestuurder van de ramptrein 2 maal groen licht, zowel opwaarts als afwaarts van de stopplaats.
Waarom viel het sein dicht op 11 Maart? niet gewteten tot nu.
Waarom viel het dicht bij de ranptrein???

Ik zal even terug blikken op de gekende voorvalletjes (verder hebben wij communicatieverbod met de buitenwereld, zelfs Etienne Schouppe heeft communicatieverbod).
De ontsporing in Bergen
Commentaar "de bestuurder reed veel te hard"
Echte oorzaak: er waren werken aan een sein, dit sein was gedooft.
Infrabel in fout, niemand gestraft.
De botsing in Izegem.
Trein had groen licht, de reizigerstrein aan het perron stond er nog.
Oorzaak: een draad verkeerd gekoppeld door een electro; niemand gestraft.
Infrabel is laks met de veiligheid, en komt er steeds opnieuw mee weg.
Rijd een machinist eens 1 meter door een rood sein, dan is de minimum straf 14 dagen te voet, max is 3 maand.
Sinds Buizingen word de max toegepast, dus 3 maand te voet gesteld (ik ken zo 2 collega's).
Moet de theorie die je post in realiteit ook bestaan, en niet enkel op papier, dan moet Infrabel worden aangepakt, niet de bestuurder.
In de 3 gevallen die iedereen kent van op tv was de bestuurder onschuldig, ja ook in Buizingen, want je bent onschuldig tot schuld bewezen is.
De band van de zwarte doos van de ramptrein in Buizingen is bekeken in het seinhuis, en daar stond dat het gekende sein 2 geel gaf.
Wat uit het intervieuw geknipt is met de vakbondsafgevaardigde van de OVS is dit:
"De band die we te zien kregen stond zelfs geen datum op"
Was deze band van de ramptrein afkomstig? ik weet het niet.
Maar nu heb ik al te veel verteld.
Net als, Wivy, een belgacomtech dienen ook de machinisten te vaak als pispaal, en ligt de fout elders.
Maar ik ga niet uit de biecht klappen, want ik kan nog veel meer vertellen dan wat in de media is gekomen.

De laatste maanden is er al te veel gebeurd, het is niet langer verantwoord hoe er met de veiligheid een loopje word genomen.
En wat zeggen de grote vakbonden?
Er is geen gevaar, de veiligheden hebben gewerkt.
De enige veiligheid die werkte is de machinist, die nog net zag dat zijn sein dicht viel.
Stel dat je even met je ogen knippert, en je ziet net niet dat het sein dicht valt (wat normaal niet kan zelfs), wat dan? welke veiligheden hebben er gewerkt???
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat het probleem is?
Heel infrabel zit bij de grote vakbonden.
Slechts 1 op 10 van het NMBS personeel is machinist, dus die ene machinist moet opbrengen voor 9 anderen hun loon mee te betalen.
De machinisten hebben zich verzameld bij de OVS, die staan als enige aan onze kant omdat deze vakbond is opgericht door machinisten zelf.
Maar met een kleine 10% van het peroneel heeft deze vakbond weinig te vertellen natuurlijk, en van Infrabel, de grote reus gaat niemand zich bij de ovs aansluiten natuurlijk.
Bij een treinincident komt de pers ter plaatse, wie is er altijd ter plaatse? het stationspersoneel (infrabel dus).
Deze geven eenzijdige info door aan de pers, wanneer de machinisten hun bazen komen opdagen is de media weg, en word de machinist zwart gemaakt op radio en Tv.
Domme reporters laten zich met een kluitje wegsturen, als ze maar kijkcijfers halen.
 
Weet je wat het probleem is?
Heel infrabel zit bij de grote vakbonden.
Slechts 1 op 10 van het NMBS personeel is machinist, dus die ene machinist moet opbrengen voor 9 anderen hun loon mee te betalen.
De machinisten hebben zich verzameld bij de OVS, die staan als enige aan onze kant omdat deze vakbond is opgericht door machinisten zelf.
Maar met een kleine 10% van het peroneel heeft deze vakbond weinig te vertellen natuurlijk, en van Infrabel, de grote reus gaat niemand zich bij de ovs aansluiten natuurlijk.
Bij een treinincident komt de pers ter plaatse, wie is er altijd ter plaatse? het stationspersoneel (infrabel dus).
Deze geven eenzijdige info door aan de pers, wanneer de machinisten hun bazen komen opdagen is de media weg, en word de machinist zwart gemaakt op radio en Tv.
Domme reporters laten zich met een kluitje wegsturen, als ze maar kijkcijfers halen.

Waarom doen de machinisten dan geen boekje open tegenover de media? Als ze allen samenspannen kan er weinig gebeuren. Zoals ge schrijft, Veiligheid primeerd.
 
Simpel, bij de wervingen moet je documenten tekenen, daar staat geheimhouding bij.
Dit schenden leid tot onmiddelijk ontslag.
Gestapopraktijken: in dit millennium bestaat het nog steeds.
 
Na de werken in Bergen en het ongeval in Izegem valt nu het sein dicht voor de trein gepasseerd is.
Dit is wat te vroeg om goed te zijn natuurlijk, maar de zoveelste fout van de electro van infrabel.
Het lijken wel een stelletje onbekwame prutsers.
Wat volgt? ik ben er benieuwd naar.

Kijk, vorige week was een collega van me in panne gevallen, op enkele meters van de kop van een perron.
Na depannage vraagt iemand (de onderchef vermoed ik) om de trein aan perron te brengen zodat de reizigers kunnen uitstappen.
Er kom ook geen trein meer binnen of buiten rijden door dit incidentje.
Een rangering binnen een stationsinstelling kan volgens de regels van de rangeerdienst, dus op eenvoudig mondeling bevel.
Niet fout gedaan, toch moest de machinist haar brevet afgeven, en ademtest en al.
Behandeld als een crimineel door infrabel.
De na het weekeind kreeg ze har brevet terug.
Die inbecielen kennen het spoorwegreglement niet, hoe kunnen ze dan hun seinen goed afstellen?
En denk je nu dat er bij infra koppen gaan rollen, nee hoor.
Die kunnen gewoon voort doen zo als ze bezig zijn.
Zij mogen fouten maken, alleen de machinist word afgeschoten als er iets fout gaat.
 
Veilig zonder files op de weg, eerste klas gratis en toch dood bij aankomst! Leve het openbaar vervoer!
 
Bij mij is het zo een 10 jaar geleden dat ik nog trein gebuikt heb. Als we ergens naar toegaan is het met de auto kan je altijd nog eens elders stoppen bij een uitstap.
 
ooit als proberen af te stappen in een rijdende trein? levens gevaarlijk man en de noodrem mag ook niet gebezigd worden.
vroeger was het een plezier met die diesels met wagonen met houten banken, liep toen school in Turnhout, de vrijdag altijd ambiance op de trein.
Turnhout: miliçiens, Lier: kadetten en toen het toppi de para's van Tielen. veel kadetten hebben leren vliegen in die tijd, àllé uit de trein.para's aanvaarde nu éénmaal geen bevelen van gestreepte en vliegende kadetten!
Heerlijk die tijd, komt jammer genoeg niet meer terug ...
waarom ik school liep in Turnhout èh W-Vl had geen goei onderwijs???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan