Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ben juist op bezoek geweest bij een een kennis . Die draait momenteel nog windows 2000 prof op zijn Pc. Systeem werkt nog tamelijk voor wat hij het nodig heeft. Internet, basis office.
Dus geen grote fantasie rijke progromma's.
Hij heeft het nu wel voor mekaar gekregen (ik weet niet hoe) om ommiddelijk na het eerst start scherm (windows wordt gestart....) een tweede scherm te bekomen met de tekst 'merry christmas'. Dit blijft ongeveer een halve minuut de pret bederven , daarna start de computer verder normaal op. Bij het afsluiten van zijn systeem komt datzelfde beeld eveneens piepen, voordat de melding de 'computer wordt afgesloten' verschijnt.
Heb al wat rondgezocht, doch vind niet waar ik dit scherm zou kunnen 'uitschakelen'.
Is er hier soms een gebruiker van Win2000 die enig idee heeft waar dit euvel vandaan kan komen.

Dank bij voorbaat voor een tip.

grtjes,

marcel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marcel
Ik begrijp wat je bedoelt
Je moet enkel de boot.ini aanpassen. Je zal daar ook iets te lezen zien van timeout=30 , wat wil zeggen, men zet de computer aan, en je krijgt dan 30 seconden het windowsscherm te zien ,wat je zelf kan aanpassen door een andere afbeelding en pas na 30 seconden zal windows maar opstarten. As je die timeout wijzigt van 30 naar 5 , dan zal windows opstarten na 5 seconden na aanzetten computer. Die timeout is enkel intressant op 30 of meer seconden te zetten, als je meerdere besturinssystemen op de computer hebt geïnstalleerd staan , zodat je de nodige tijd hebt om de computer te laten opstarten met besturingssysteem naar keuze. Een dualboot eigenlijk.
http://support.microsoft.com/kb/289022/nl
 
Laatst bewerkt:
swake,

Bedankt voor uw snelle reactie.
Ga het morgen aanpassen, want da was een vervelend zaakje.
Hoe ze dat geflikt heeft weet ik niet , 'ergens ' toevallig op geklikt en daar was het.

grtjes,

Marcel
 
Start/uitvoeren
Type msconfig en druk enter
Kijk naar de opstartprogramma's, het is iets dat opstart bij aanmelden in windows, en pas afsluit bij uitzetten van de pc.
Scan met malwarebytes free edition en adaware 2009
Eventueel spybot, maar ik ben daar geen gebruiker van.
Toevallig ergens geklikt en spyware binnengehaald.
Een zeer goede gratis virusscanner die niet mag ontbreken op een pc is panda cloud
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan