Type RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Laptop type
Dell Inspiron 6400
T2400 1.83 GHz


Momenteel heb ik een RAM geheugen van 504MB RAM 533MHz. Ik zou graag het RAM geheugen uitbreiden met nog eens 512MB RAM. Ik heb namelijk nog 512MB RAM geheugen van mijn vroegere laptop die ik eventueel hiervoor zou willen gebruiken. Het type RAM is hetzelfde alleen met dit verschil dat dit oude latje RAM geheugen 266MHz is en dus niet 533MHz. Kan ik dit hiervoor gebruiken of moet ik bijkomende RAM kopen ook van het type 533MHz? Zijn er mogelijke risico's als ik het RAM geheugen type 266MHz toch zou samenvoegen bij het huidige type van 533MHz?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik checken of ik nog slots vrij heb zonder de pc te moeten openmaken? Bijvoorbeeld via Everest? In bijlage kenmerken DIMM A en DIMM B misschien zegt dit wel iets maar daar heb ik geen verstand van jammergenoeg...
 

Bijlagen

  • DIMM A.jpg
    DIMM A.jpg
    82.2 KB · Weergaven: 84
  • DIMM B.jpg
    DIMM B.jpg
    61.1 KB · Weergaven: 86
volgens ik hier zie heb je 2 slots voor je geheugen.als je 2latten daar al hebt inzitten heb je geen slot meer vrij. als je 1 slot in gebruik hebt kan je in 2de slot geheugen bijsteken maar je zal toch best 2 gelijke steken zeker qua mhz daar hij anders automatisch de laagste lat gaat nemen dus zal hij maar op 266 mhz meer draaien dan op 533mhz.ook DDR en DDR2 zullen volgens mij niet samen kunnen werken zonder problemen. Ik zou gewoon 2 identieke DDR latjes plaatsen van 533 mhz en zal draaien als een TGV ;)
 
kijken of u nog slots vrij hebt.

kijken of u nog slots vrij hebt.

kijk op dit forum.
downloads-meest gedownload -onderaan Bios Agent.
Downloaden - opslaan - openen - get bios info - more info.
daar zou het moeten staan.
(ik twijfel niet wat ben zegt hé)geen meer vrij)
 
Bedankt voor de reactie.

Heb BiosAgent eens laten lopen en kreeg het volgende resultaat. Ik veronderstel dus dat ik nog gerust één latje van 512MB RAM geheugen kan bijplaatsen juist toch hé? Kwestie dat ik niets aankoop waar ik niets mee zou kunnen aanvangen...
 

Bijlagen

  • bios_agent_printscreen.jpg
    bios_agent_printscreen.jpg
    84.4 KB · Weergaven: 81
Ik zou zeggen gelijk Laurek, de Ram geheugen latjes moet in feite qua Mhz hetzefde zijn. Je hebt idd probs met de compatibiliteit en ook moest het nog gaan dan verval je op de laagste Mhz.
Echt goed kan dit nooit zijn ....:shame:
Och was lucke dat die tip gaf.... soit
 
De Dell Inspiron 6400T2400 1.83 GHz bezit inderdaad maar 1 latje
512 MB 533 MHz Single Channel DDR2 SDRAM [1 x 512]
En ddr1 ram werkt niet samen met ddr2 ram ,ik zou gewoon er nieuwe bijsteken

Ik vond hier zelfs een link op onze website
pctuts :duimop:

Geheugen
 
Een laatste vraagje hieromtrent. Mijn virtueel geheugen was initieel ingesteld op minimum 756MB (1.5x504) en maximaal 1260MB (2.5x504). Nu mijn ik mijn geheugen uitgebreid heb naar tweemaal 504MB RAM, wat doe ik nu met mijn wisselbestand. Heb al veel gezocht en vind verschillende zaken. Sommigen zeggen wisselbestand uitschakelen, anderen zeggen gewoon de regel van minimum 1.5 en maximum 2.5 behouden en nog andere bronnen beweren het minimum en het maximum best gelijk te stellen. Welke optie raden jullie mij aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan