Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Ik installeerde ubuntu 6.04 in een virtuele omgeving.
Na meer dan 200 updates de volgende dag kreeg ik ubuntu 8.04 aangeboden.
Nu dus versie 8.04 aan het draaien.
Daar mag microsoft een voorbeeld aan nemen.
 
ubuntu 8.04

ubuntu 8.04

heb ubuntu 8.04 in VIRTUALBOX geïnstalleerd, dit is prima verlopen doch heb problemen met de instelling van het scherm . kan nergens de instelling vinden om de kleuren op 32bit in te stellen max scherm is nu 800x600. heb ook al 96 updates gedownload doch zonder resultaat.
bij vorige versies kon men de scherm instelling doen voordat ubuntu geïnstalleerd werd, nu is dit verdwenen.
 
Ook voor windows zijn er bijna geen instellingen.
Het is niet de ecte videokaart maar een emulatie van een oude videokaart die je krijgt.
Dit is nodig om oude os (dos, unix..)te kunnen gebruiken, en ook om je systeem niet onnodig extra te belasten.
Zelf gebruik ik virtuele pc om te modereren hier, en om van linux eens te proeven.
Die instellingen zou ik niet weten of die er zijn bij ubuntu 8.04.
Ik heb versie 6.04 geinstalleerd, ik heb bij deze ook geen scherminstellingen gezien (omwille van de beperkte videokaart die geemuleert word waarschijnlijk), via de updates kreeg ik dan versie 8.04 binnen.
Als je optimale prestaties wil en je bent tevreden over ubuntu kan je beste deze op een aparte partitie zetten.
Om je bootloader te behouden kan je efdisk gebruiken.
Ik ga die tutorial waarover ik het hier heb straks afwerken.
 
heb al verschillende versies van linux geinstalleerd (red hat-slax-knoppix-enz) doch nog nooit problemen gehad met de scherm instellingen wat betreft aantal kleuren en pixels
 
Ik heb ook ubuntu als virtueel pc, ik kan enkel de resolutie instellen.
De refresh is vast 61hz, de rest ook.
Bij virtual box zijn wel guest additions, die kan je gebruiken om de prestaties te verbeteren.
Ik moet ze nog testen.
Ze zijn bijgeleverd als iso bestand.
De bedoeling is dat je ze op cd zet en dan in de virtual box met bvb uw linux gebruikt.
Je vind ze op volgende locatie;
c/Program Files/Sun/xVM VirtualBox


Ik heb eens gekeken bij mijn virtuele xp, die heeft de instellingen wel.
Mijn oude millenium en ubuntu niet.
Het zal een driverprobleem zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan