Uitleg Upgrade Win7 > Windows8 (pro )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
de upgrade naar Windows 8 met behoud van instellingen en bestanden ...

UPGRADE WIN7 > WINDOWS 8 PRO

-Start de Windows 7 op.

-Plaats de Windows 8 upgrade dvd in de drive , start deze dan ook op .

-Het voorbereiden gaat van start.
Selecteer de eerste optie om ook de update’s mee te nemen en klik op volgende .
De update’s worden opgehaald.

-Geef de upgrade code in die je verkregen heb bij aankoop van deze upgrade versie.

-De code word vervolgens ook gecontroleerd ,
en je klikt verder op volgende bij aanvaarding van deze code .

-Ga akkoord met de voorwaarden opgelegd door Microsoft.

-Klik op volgende met behoud van instellingen en bestanden .

-De installatie word verder voorbereid .

-Indien er nu word vast gesteld dat er software aanwezig is op de Windows welke je gebruikt die niet geschikt is voor de Windows 8 ( pro) dan zal dit je ook vermeld worden ...
Er word je dan tevens ook aangeraden om deze te verwijderen voor al leer je verder gaat !
In mijn geval gaf deze enkel een melding over de Acronis True Image 2011
dat deze dus niet geschikt was .Al de overige software blijft behouden ( dit zijn er 114 ..).

-Na het verwijderen van de software die niet geschikt is word de pc de eerste maal herstart ..
Deze gaat dan ook verder na de herstart daar waar hij gestopt was .

-Je dient een bevestiging te geven om door te gaan met de upgrade.
Je dient tevens een bevestiging te geven om je keuze te bevestigen dat je de Windows 8 ( pro)
wenst te Installeren met behoud van je instellingen en bestanden .

-De setup (upgrade) gaat nu van start .

-De pc word verschillende malen heropgestart ( telkens als de 100% behaald is )
laat alles op zijn beloop .

-De 3de keer dat de pc zich herstart zie je de vermelding “ Apparaten voorbereiden “
Bij 100% herstart de pc zich...

- Nu zie je de vermelding “ Voorbereiden “ Ook hier herstart de pc zich als de 100% is behaald.
( Hier sprong de schermbeveiliging aan op 92% * effe de muis bewegen zonder te klikken )

-Nadat de pc herstart is worden nu uw instellingen verplaatst ..
Het betreft hier om de instellingen dus die je wenste te behouden van de vorige versie .

-In de volgende stap kun je je eigen persoonlijke voorkeuren instellen ...
Neem er nota van dat het beeldscherm van kleur veranderd ,dit is niets om je ongerust te maken !

**De pc herstart nog één maal en deze is dan klaar voor gebruik .

**deze stappen plan werd vast gelegd door mezelf daar door kon ik zelf géén foto's toevoegen ...
neem er nota van dat een upgrade langer duurt dan een verse installatie !
de upgrade met behoud van bestanden en instellingen duurde hier wel 2 uren !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk had ik hierop een goede vraag waar ik nergens een antwoord op vind.
Stel dat ik een Upgrade uitvoer van Windows7 naar Windows8. Windows8 voldoet niet echt aan mijn verwachtingen. Kan ik achteraf terug een downgrade naar Windows7 uitvoeren?
 
wel of een downgrade mogelijk is durf ik niet te zeggen ...
je kan echter je voorzorgen nemen ...door een backup aan te maken van je gehele windows 7...deze plaats je op een externe schijf ..
je maakt tevens ook een opstartcd aan om deze backup te benaderen ...
er zijn meerdere tools die zulke backup met de daar bij horende opstart cd kunnen aanmaken ...
liefst en persoonlijk gebruik ik zelf de acronis true image... ( aankoop versie )
ook easeus todo backup kan dit ( vandaag bij gaotd de volledige versie te verkrijgen !)**deze aanbieding is zo goed als voorbij !
ook de backup functie van windows kan dit ( hier dien je nadien dan ook een systeemherstelschijf aan te maken )

ik ben zelf al eens met behulp van de acronis backup en de acronis opstart cd terug gegaan naar de windows7 en dit was op amper een half uur geregeld ...
de windows7 werkte alsnog perfect ...het enige nadeel is dat je deze windows dan ook dient bij te werken met de update's en dit telt ook voor de beveiligings software .
 
Laatst bewerkt:
enkel met een nieuwe aangekochte pc die dan ook nog voorzien is van de Windows 8 PRO (OEM versie )kan men een downgrade doen naar een lagere windows versie van de windows7 .
het is niet mogelijk om naar de Vista of de Xp te downgrade(n) omdat deze versies hun eindtijd zo goed als behaald hebben .

Bron
 
In theorie klopt dit. Maar je kan ook gewoon een Windows 8 Pro OEM aankopen zonder zogezegd een nieuwe PC. Is geen probleem.
Ook met de Volume Licenses kan je downgraden, maar die kan je als particulier niet kopen. Die zijn enkel weggelegd voor bedrijven. En die kan je zelfs downgraden tot aan Windows 95.
Het is wel nog mogelijk om naar Windows Vista Business te downgraden, maar niet aan te raden natuurlijk.

http://download.microsoft.com/download/6/8/9/68964284-864d-4a6d-aed9-f2c1f8f23e14/Downgrade_Rights.pdf
 
Laatst bewerkt:
zoals al gezegd.kan je teruggaan naar windows7 indien je een backup hebt gemaakt en hebt opgeslagen op een externe schijf of usb stick met voldoende gb voor je win8 installeerde.je moet eerst de software waar je een backup hebt mee gemaakt downloaden naar je bureaublad van win8 dan kan je pas je backup van win7 terugzetten.zoals @qtex aangeeft is als je een backup hebt gemaakt met windows backup.kan je dit met deze ook terugzetten na voltooiing zal je je drivers en updates moeten binnen halen.voor updates doe je via windows update of met de tool outdatefighter(gratis en werkt) en voor je drivers gebruik je dezelfde tool
ik heb deze geinstalleerd staan en werkt voor 100% en dit helemaal gratis.
 
Is niet juist. Bij een bare metal backup/restore is alles aanwezig zoals het originele systeem. Incl drivers. Updates zijn vanzelfsprekend niet aanwezig vanaf datum genomen (bare metal) backup.
Ook al zijn 3th party tools soms zeer handig (ik verwijs hier naar automatische updating), het is altijd veiliger om manueel de correcte/nieuwste driver te downloaden van de officiele locatie van de vendor. Mijn persoonlijke mening althans. Tools die zich aanbieden met "Free" in hun banner, incl support... voor niets gaat de zon op zegt men. What's the catch?
 
Is niet juist. Bij een bare metal backup/restore is alles aanwezig zoals het originele systeem. Incl drivers. Updates zijn vanzelfsprekend niet aanwezig vanaf datum genomen (bare metal) backup.
Ook al zijn 3th party tools soms zeer handig (ik verwijs hier naar automatische updating), het is altijd veiliger om manueel de correcte/nieuwste driver te downloaden van de officiele locatie van de vendor. Mijn persoonlijke mening althans. Tools die zich aanbieden met "Free" in hun banner, incl support... voor niets gaat de zon op zegt men. What's the catch?

beste@ddragon.het is je volste recht om te twijfelen van die gratise aangeboden tools.maar probeer deze eerst eens uit een kleine moeite.toch zal je zien dat het de moeite waard is.daarmee kan je zowel belangrijke updates en de optionele updates binnenhalen.de updates van je software die geinstalleerd staan op je pc worden binnengehaald ook de nieuwere versie word getoond.en kan je deze installeren.(dwonloaden).
wat de backup betreft.deze werkt ook al gedaan van win8 naar win7 gebracht. het enige wat ik moest doen was daarna mijn opstartherstelschijf gebruiken om win7 terug laten op te starten.dus is het geraadzaam om ook een opstartherstelschijf van win7 te maken.
mag ik je vragen of je deze al eens hebt gedaan? omdat je deze in twijfel trekt.voor ik mijn mening geef probeer ik deze eerst eens uit dan pas????????????
 
beste@ddragon.het is je volste recht om te twijfelen van die gratise aangeboden tools.maar probeer deze eerst eens uit een kleine moeite.toch zal je zien dat het de moeite waard is.daarmee kan je zowel belangrijke updates en de optionele updates binnenhalen.de updates van je software die geinstalleerd staan op je pc worden binnengehaald ook de nieuwere versie word getoond.en kan je deze installeren.(dwonloaden).
wat de backup betreft.deze werkt ook al gedaan van win8 naar win7 gebracht. het enige wat ik moest doen was daarna mijn opstartherstelschijf gebruiken om win7 terug laten op te starten.dus is het geraadzaam om ook een opstartherstelschijf van win7 te maken.
mag ik je vragen of je deze al eens hebt gedaan? omdat je deze in twijfel trekt.voor ik mijn mening geef probeer ik deze eerst eens uit dan pas????????????

Als je men post leest weet je dat ik geen commentaar geef op het al dan niet correct werken van een Windows backup. Ik corrigeer je beschrijving over her het downloaden/installeren van de hardware drivers.
@qtex aangeeft is als je een backup hebt gemaakt met windows backup.kan je dit met deze ook terugzetten na voltooiing zal je je drivers en updates moeten binnen halen.

En ja, ik heb al een Windows bare metal restore toegepast via een netwerklocatie.

Ik heb al met tal van backup/image producten gewerkt de voorbije 13 jaar. Daarboven ken ik eigenlijk geen enkele toepassing die vanuit je Windows bureaublad een volledige Windows bare metal backup kan terugzetten. Al die tools werken met een bootable rescue/restore medium (zoals bijvoorbeeld een bootable CD or USB memory stick).

De mening over het gebruik van zulke update (of andere) tools is natuurlijk bespreekbaar. Daarom dat ik ook vermelde dat dit om een persoonlijke mening gaat.
 
Als je men post leest weet je dat ik geen commentaar geef op het al dan niet correct werken van een Windows backup. Ik corrigeer je beschrijving over her het downloaden/installeren van de hardware drivers.


En ja, ik heb al een Windows bare metal restore toegepast via een netwerklocatie.

Ik heb al met tal van backup/image producten gewerkt de voorbije 13 jaar. Daarboven ken ik eigenlijk geen enkele toepassing die vanuit je Windows bureaublad een volledige Windows bare metal backup kan terugzetten. Al die tools werken met een bootable rescue/restore medium (zoals bijvoorbeeld een bootable CD or USB memory stick).

De mening over het gebruik van zulke update (of andere) tools is natuurlijk bespreekbaar. Daarom dat ik ook vermelde dat dit om een persoonlijke mening gaat.

sorry dit is wel niet kwalijk bedoeld hoor @ddragon.ik heb deze backup gemaakt met acronis (betaalde versie) en deze werkt dan wel.ga er hier niet voor liegen.
en verder ben ik mis wat outdatefighter betreft deze haalt enkel windows en software updates binnen. en die hardwaredrivers zal je inderdaad via de fabricant moeten downloaden die drivers heb je gelijk in.natuurlijk mag iedereen zijn mening geven het is wel de manier waarop? maar we gaan daar niet verder op uitbreiden hee @ddragon.ik doe mijn uiterste best om iedereen zogoed mogelijk bij te staan zowel met goede of geen goede oplossingen.sinds ik bij tuts ben heb ik al veel geld uitgespaard om niet meer naar de winkel hoeven te gaan.vroeger was ik met mijn pc;s er niet buiten te slaan.koste bommen van geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan