Status
Niet open voor verdere reacties.
zonder schermafdrukken!!

met de bedoeling deze bij de “D” partitie te voegen. (Ik had gelezen dat hetgeen je van “C-partitie” afhaalde, automatisch bij de “D-partitie” gevoegd wordt.
Ook heb ik ervoor gezorgd dat ik 25% extra ruimte over op de “C” schijf over heb, hetgeen me ruim voldoende leek om eventueel nog een paar programma’s te installeren. (alles wat ik wilde installeren is al geïnstalleerd).

Mijn data wordt opgeslagen op de “D” partitie.

Voorzichtigheidshalve maak ik VOORAF met onderstaande programma’s een systeem backup.
-Acronis True image 2013 Plus Pack
-EaseUS Todo Backup Free 8.2

Vervolgens ga ik met schijfbeheer aan de slag en verklein de “C” partitie met ongeveer 60 GB.


En vervolgens heb ik een Probleem. Ik krijg er een “UNALLOCATED” partitie bij i.p.v. dat de vrijgekomen ruimte bij de “D” gevoegd wordt.

Ik besluit vervolgens een restore te draaien met de bovengenoemde programma’s en kom tot de schrikbarende ontdekking dat ik de “unallocated” partitie niet kan selecteren. M.a.w. aan de backups gemaakt met deze programma’s heb ik niks.

Ik besluit om een gerenommeerd gratis “tooltje” te downloaden te weten "minitool partition wizard 9.0 free"

Vervolgens wil ik ofwel de ruimte welke ik van de “C” heb afgehaald weer terug zetten of het oorspronkelijke plan doorvoeren (bij de “D” partitie voegen).

Wat is volgens de lezers van deze tekst de veiligste weg??

Vraag:
- Welke maatregelen moet ik VOORAF treffen om te voorkomen dat ik mijn data kwijt kan raken.
- Welke handelingen moet ik vervolgens uitvoeren om tot het gewenste resultaat te komen.

Is er een Nederlandstalige handleiding beschikbaar van bovenstaande “partition manager” ?



8a2d14a434-Ashampoo_Snap_2015.05.05_12h59m05s_002_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je heb dus de C verkleind zonder eerst een fragmentatie toe te passen op de C ....
lees de volgende tekst eens door ..partitie C verkleinen om de eerst volgende partitie te vergroten ...
hier is ook nog een handleiding voor de acronis hard disk director
 

Bijlagen

  • Partitie C verkleinen om een kleinere partitie(xx).pdf
    337 KB · Weergaven: 181
  • Vergroot je C partitie met acronis disk director ....pdf
    556.8 KB · Weergaven: 194
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan