Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Het is geweten dat alle Ashampoo producten je met een belangrijke lading spam belasten. Je kan die Mail spam echter afzetten. Vroeger kon je in de Ashampoo software ook de optie om regelmatig naar updates van je geinstalleerde programma's te zoeken afzetten.

Bij de laatste software bvb Burning Studio 11 en Photo Commander 9 is die optie om naar updates bij de opstart te zoeken niet meer af te zetten. M.a.w. krijg ik bij elke opstart de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Ik wil die melding niet meer krijgen omdat ik ook die nieuwere versie niet wil installeren of alleen als ik dat wil.

Is er iemand die weet hoe je dat kan beletten ? Eventueel door een of ander bestand in de program files map te verwijderen of met een reg tweak ?
 
je dient de site ashampoo zelf te bezoeken en je daar in te loggen ...
dan heb je daar de mogelijkheid om onder jouw account aan te geven dat je géén reclame of update's meldingen wenst te ontvangen ...

éénmaal ingelogt ...
open je de tap instellingen..
als je dan op uitschakelen klikt word er vervolgens aan jouw wensen voldaan ....
klik ik terug op inschakelen : zijn deze weer actief !!!!

Bekijk bijlage 8526
in veronderstelling dat je een ashampoo account heb ...
en dat dit niet ga over unattended gemaakte ashampoo programma's
 
Laatst bewerkt:
Het licht iets gecompliceerder. Ik heb wel een account en al zo'n 10-tal jaren. De al of niet optie om van updates van een bepaald programma op de hoogte gehouden te worden gaat vanuit het programma "standaard" zelf naar Ashampoo zonder dat daar een of andere instelling vanuit je account invloed op heeft. Misschien kan er wel een xtra E-mail of zo naar je gestuurd worden vanaf je account waar dat specifieke programma mee geregistreerd is, als je wenst dat je van een update op de hoogte wenst gebracht te worden. In feite is het een omgekeerde richting.

Hier bij de laatste Ashampoo programma's zoekt het programma zelf contact op met het internet (de optie om dat te beletten is niet meer aanwezig) om te zien of je de laatste nieuwe versie hebt, zonder dat het iets met je account te maken heeft. Een procedure die vrijwel de meeste programma's de dag van vandaag gebruiken als je de optie in het programma zelf aangevinkt hebt.

Zoals gezegd was er in de vroegere Ashampoo programma's een optie om "check for updates at startup" af of aan te vinken.

Ik heb nl. bvb een aantal Ashampoo producten via GOTD geregstreerd met een weggooi E-mail adres.

Dus welk item moet ik in het programma of register verwijderen om die vervelende "ET phone home" weg te krijgen bij het opstarten van bepaalde Ashampoo producten ? Ik zou het in een firewall kunnen beletten uiteraard maar heb slechts de standard firewall van Windows Vista die alle verkeer van binnen naar buiten toelaat. Misschien toch maar eens een deftige FW installeren.
 
Je kan met de standaard Windows Firewall ook je Outbound traffic beperken. Je moet dan wel naar de firewall configuratie gaan via de "Administrative Tools" van Windows. Hier kan je meer in detail de Inbound en Outbound traffic instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan