Status
Niet open voor verdere reacties.
ben sinds 11 u update naar windwos 10 aan het doen, blijft al uren hangen aan 99% voltooid uw upgrade wordt voorbereid
 
welk systeem tracht jij te upgraden..!
ik kan je vertellen in de 20 systemen die ik hier al heb moeten voorzien van de Windows 10 was er eentje bij die ook gedurende uren op 99% bleef hangen ...toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gewoon een harde reset gedaan m.a.w. de pc gedwongen uitgezet !
vervolgens direct weer aangezet en deze ging door met de upgrade daar waar hij eerder vast liep ....je kan ook het geluk hebben dat deze bij u ook verder zal gaan !
*de kans is zeer klein omdat je juist in de voorbereidings fase zit ..

vraag hoe doe jij de upgrade ?
is dit vermits het media creation tool of eerder vie de online update (windows update)
 
ok doe het volgende ....
maak via het media creation tool je een usb stick aan ...
eenmaal je deze gemaakt heb maak je een map "Windows 10 bestanden " aan op het bureaublad ....
vervolgens open je via de verkenner de usb stick en je kopieer de bestanden naar de map op je bureaublad ...
haal de stick los en al de extern aangesloten media's ..
open de map "Windows 10 bestanden " en klik de setup.exe aan ...
de upgrade gaat nu van start ...en je dient te bevestigen wat er behouden dient te blijven !
** als er gevraagd word om op updates te controleren dan doe je dit niet !!!
dit vertraagt enkel het upgraden en de updates kunnen immers ook achteraf opgehaald worden ....
succes ermee ..
 
Tja, mevr heeft ondertussen laptop gedwongen afgezet, start nu nog wel op maar als het aanmeldingsscherm verschijnt en ze tikt haar wachtwoord in voor in te loggen komt er een zwart scherm te voorschijn en gebeurt er niets meer, er zijn wel back ups gemaakt van persoonlijke bestanden, wat nu ?
 
er gebeurd niets zeg je ... kijk eens of je het lichtje betreffende de schijf zie flikkeren !
als deze flikkert dan is deze dus met iets bezig ...kun je 2 dingen doen .
1..je wacht tot het beeldscherm opspringt .
2.. je doet 3x een gedwongen herstart d.w.z. je koppel de battery los en je sluit de adapter aan ..tijdens het opstarten trek je vervolgens de adapter los ... dit doe je 3x na elkaar !
na de derde keer start je de laptop gewoon verder op zonder deze dus uit te zetten en Windows zal zich herstellen of gewoon weer verder opstarten .
 
Vooreerst oprechte excuses voor mijn laattijdig antwoord, concreet lukte er niks meer, heb dan maar gereset naar fabrieksinstellingen windows 7 en dan liep de download windows 10 binnen zonder problemen en werkte naar behoren, een verklaring hiervoor heb ik niet, was laptop ervoor misschien besmet door een virus of zoiets ? Deed wel wat raar ervoor, werkt nu trouwens ook terug normaal, tja...had virusscanner van Windows zelf,heb er nu norton opgezet......
 
het is inderdaad zo ( zelf al ondervonden op de hier binnengebrachte pc ) dat soms de upgrade pas lukt indien men dus of te wel een verse installatie heeft gedaan van het te upgraden besturingssysteem of te wel dat men er eerst dient voor te zorgen dat er geen Windows systeem bestanden ontbreken vermits het toepassen van een dism.exe

**fijn voor je dat je nog binnen de tijd de upgrade binnen heb gehaald .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan