updaten van windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Beste mensen ik krijg als ik windows updates zoek telekens de volgende
foutcode 80070490. Heb al van alles geprobeerd wat Microsoft aan oplossingen biedt maar het lijdt niet tot het gewenste resultaat. Hij zou eigenlijk, want zo is de instelling, de udates automatisch moeten downloaden, maar dat werkt ook niet meer en handmatig downloaden gaat ook niet. Wie o wie kan mij helpen?
Maak op mijn laptop gebruik van windows Vista Home Premium 32 bits.

groetjes en avast bedankt
 
updaten

updaten

Helaas Vista,
ik had alle data van mijn herstelpunten al uitgeprobeerd maar dat werkt niet

groetjes
crimpak
 
Voor het resetten van Windows Update kan ook gebruik worden gemaakt van een door de helpdesk van Microsoft beschikbaar gestelde reparatietool (download: wufixvista11.zip, met administratorrechten uitvoeren door met rechts op het uitgepakte CMD-bestand en te kiezen voor Als administrator uitvoeren).
 
probeer dit eerst eens ...
Hoi, na het runnen van dit tooltje van Microsoft (knopje Fix it) moet het over zijn: How do I reset Windows Update components?
Nadat je dit gedaan hebt even Windows Update draaien en de laatste updates binnenhalen.

indien dat niet geholpen heeft doe dan het volgende ..

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tik hier het volgende in:
net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution
net start wuauserv

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden. Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

let op er zijn bepaalde versies die buiten de boot vallen met de updates .... meer hier over vind je hier http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/help/end-support?os=xp
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen ik krijg als ik windows updates zoek telekens de volgende
foutcode 80070490. Heb al van alles geprobeerd wat Microsoft aan oplossingen biedt maar het lijdt niet tot het gewenste resultaat. Hij zou eigenlijk, want zo is de instelling, de udates automatisch moeten downloaden, maar dat werkt ook niet meer en handmatig downloaden gaat ook niet. Wie o wie kan mij helpen?
Maak op mijn laptop gebruik van windows Vista Home Premium 32 bits.

groetjes en avast bedankt

Is je probleem verholpen ?
 
Het probleem is opgelost maar had dit al laten weten.
Nogmaals bedankt voor de hulp.
met vriendelijke groet
 
Het probleem is opgelost maar had dit al laten weten.
Nogmaals bedankt voor de hulp.
met vriendelijke groet
Bedankt voor de reactie, maar zou je ons ook even kunnen laten weten wat de oplossing was zodat we hiermee ooit iemand anders kunnen verderhelpen indien nodig? Altijd leuk om te weten natuurlijk...
 
foutcode melding

foutcode melding

Hallo allemaal. het einde van mijn zoektocht voor dit probleem was dat ik er hoe dan ook niet ben uitgekomen en uiteindelijk mijn laptop in een pc winkel helemaal schoon heb laten maken en opnieuw heb laten installeren.
Ik besef dat jullie niet veel aan deze ractie hebben, maar ik had geen andere keus meer en kan mijn laptop geen dagen missn i.v.m. werkzaamheden.

met vriendelijke groet
Crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan