update's(via's) voor moederbord(msi) en bios lukken niet(beruchte blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.
L.S.

Gisteren geprobeerd de bios en via chipdrivers (hyperion update pack)te updaten en dat mislukte:
Wat kan de fout zijn!
Ook miauwt(tune up utilities,tweak it) mijn computer dat er iets fout is met usb(ontvangst,verwerking,controllers, enz) ,'n ide controller{s} worden niet herkend oid en ook is er iets met'niet gebruikte gameport valt ook niet te update of rollback via devicebeheer (evt heb ik hier meer info over)
Nog wat weetjes over de comp:AMD 64 3200+ 2000mhz
chipset:VIA k8m890ce amd hammer
Moederbord MSI k9vgm
Bios type award versie 6.00pg dd.09-01-2006
Deze data vragen om update's
O.S.XP prof met alle update's tot nu

Comp. valt ook wel'ns uit of loopt vast,zeker met'n andere player dan flv tijdens afspelen van video bestanden(bit torrent) MPC is'n ramp loopt vast,soms blijtie tijdens opstarten hange bij moederbord scherm en moet je resete want zelf doetie nix meer,net als het vastlopen Taakbeheer is ook niet meer toegankelijk in dat geval
Ben benieuwd en alvast mijn dank voor 'n reactie

met groet,

Simon272
 
Ga eens in het bios (meestal tijdens opstart 'del' toets gebruiken) en zet de bios standaard.
Het kan zijn dat je biosinstellingen niet meer kloppen door mislukte upgrade.
Eerst moet die in orde zijn, windows baseert zich op de info afkomstig van het bios.
Het flashen daarvan word altijd afgeraden zolang je systeem naar behoren functioneert.
Hoe gebeurt het flashen bij MSi?
De beste methode is nog steeds met een opstartdiskette, opstart in dos.
Het is mogelijk dat je systeem (windows) onherstelbaar beschadigd raakt bij mislukken van een biosflash.
Als je een backup hebt, zet deze best terug.
 
Bedankt voor je mail.
Maar voor de overige teamleden is het handiger te posten in het forum via de "reageer" knop.
Of de BIOS met dat updatepack word meegenomen zou me verbazen.
En inderdaad, om updates door te voeren mogen er geen andere programma's actief zijn.
Je moet alles dichtzetten, ook in de systeembalk (rechtsonder met de klok en icoontjes) moet je virusscanner en firewal soms uitzetten tijdens het updaten.
Ik heb net gezien dat MSI een geautomatiseerde updater heeft.
Gebruik deze straks.
Nadien kan er nog gezocht worden naar drivers die niet een update kregen.


Eerst heb ik een paar vraagjes.
-Had je vooraf reeds opstart of andere problemen
-tijdens welke driverupdate brak het updateproces af? als je dat nog weet.
-Kan je nog systeemherstel doen naar een datum van voor het updaten?
 
ok,thanks

ok,thanks

De aanleiding tot bios update was(plotseling) uitval,blijve hange bij opstart,kortom vastlopen.
Weet niet meer waar die was,het update was voor mijn gevoel eerder bijna klaar danet begonnen,maar ja daar is gevoel niet goed voor.
Ik zal'm(link) gebruike,alleen daar was ik laatst en toen leken we'n andere BIOS versie aangeboden te krijgen en hebben het niet gedurfd
Toen het via VIA website de hyperion update pakket voor mijn chipset geprobeerd en dat lukte niet
Via systeemherstel:dwz dat rijtje met veilige modus;de last settings which worked gedaan en dat werkte,gelukkig
Wat nooit werkt bij vastlopen = taakmanager bij mij,zijn daar nog andere manieren voor om'm zonder resette weer los te krijgen of kans op??


Bedanktot nu,

groet,Simon
 
Systeemuitval kan gebeuren door te hoge temperaturen.
Installeer eens siw en ga naar hardware/sensors.
Bekijk eens de temperaturen als je de pc gebruikt en laat iets weten.
Als je pc enkele jaren oud is is het eerste dat moet gebeuren de kast openen en ontstoffen.
Koppel de pc los, trek alle kabels uit achteraan de kast en druk meerdere maal op de powerknop waarmee je de pc aanzet zo ontladen de condensatoren.
Ontlaad vervolgens de statische energie op de pc kast door binnen in de kast een metalen deel aan te raken terwijl je jezelf geaard hebt, bvb door de koperen buis van een radiator vast te nemen.
Ontstof nooit met een borstel, deze is zelf statis geladen.
Ook een stofzuigermondstuk kan statis zijn.
Breng dit niet in contact met de electronika van de pc.
 
Temp..

Temp..

Hoi,

Comp=ong 2jr bijna.
Mooi progamma dat SIW!
Thnks
Cpu core 37 celsuis,GPU 60c. Moederbord 40graden
Heb'm nog niet opengemaakt,ga ik straks zeker doen en zoals je voorschreef
Zijn dit verontrustende waarden,de temperaturen?
Wilde via siw iets update;toen moest ik dat manuel doen:want hij gaf error:x800c0005 voor de manuele update moest ik naar gto.pala.com.

grt Simon
 
De temperaturen zijn normaal voor een onblaste AMD cpu.
Deze kan je testen met orthos.
Start SIW en dan orthos.
Als je ook je systeemram laat testen (standaartinstelling) zal je pc bijna niet reageren gedurende het stressen.
Na 20 minuten hier is de cpu 46° en 47°
De fan draait dan 2250rpm.
De graka is bij jou 60°, belast zijn waarden van 90 tot 100° normaal.
Als je systeemuitval tijdens games hebt moet je daar de oorzaak zoeken.
Gaat de uitval gepaard met een blauw scherm (BSOD), dan ligt het probleem bij drivers of software.
 
testing..

testing..

Hoi,

Computer is bezig:moet 20min,begrijp ik
Games kan je gelijk stellen met downloads/films bekijken,denk ik
In dat geval ligt het dus aan de speler of de bittorrent bestanden,begrijp ik
De rest hoor je,alvast bedankt,

groet Simon
 
Hoi,


Games kan je gelijk stellen met downloads/films bekijken,denk ik
In dat geval ligt het dus aan de speler of de bittorrent bestanden,begrijp ik

groet Simon


Neen.
De graka word bij downloads en films bijna niet belast (film is maar 2 dimensionaal).
Bij games in 3d is de belasting veel groter, daarom moeten gamepc een dure graka hebben.
Als je daar niet mee bezig bent ligt de uitval van het systeem zeker niet bij de graka en moeten we verder zoeken in een andere richting.
Zeer belangrijk is dus wanneer je precies systeemuitval hebt, en wat je dan aan het doen bent.
Je kan ook systeemuitval hebben door een voeding die de geest aan het geven is.
Bij de stresstest moet zoiets dan vanzelf bovenkomen, daar de cpu toch behoorlijk wat stroom verbruikt.
Vertel eerst eens waar je de pc zoal voor gebruikt.
 
ok,bij deze,

ok,bij deze,

Hoi,

Gebruik de pc om on line te schaken,films te downloaden en te bekijken,mailen,scannen,muziek downloaden en allerlei (nieuws)sites te bezoeken
De stresstest had na 31 min :cpu 44 celsuis,gpu 59gr,maxtor 37gr tijdens 31 min,45sec.torture test
PC valt uit tijdens (meestal) bekijken films in het bijzonder met'n andere player dan flv,soms vastlopen bij filmpjes op you tube
Soms tijdens opstart(elke 2x) loopt tie vast,gisteren zo'n "consitence"check van windows (5 stages)en vooral de vierde duurde eindeloos lang:dat gebeurt na teveel te moeten resetten,vind meneer niet zo prettig,kennelijk!
Zal opletten wanneer het weer gebeurt Gamen doe'k amper laatst bij uitproberen microsoft flightsimulator liep tie ook vast en heb het er maar bij gelaten
Schaken gaat natuurlijk wel goed maar dat is dan zeker 1 dimensionaal?
bedankt weer en fijne dag gewenst,

groet Simon
 
Ik ben een paar dagen weg geweest, nog geen reacties hier.
Je temperaturen zijn perfect normaal, ongeveer dezelfde dan op mijn systeem.
Waaraan de uitval ligt is me niet meteen duidelijk.
De graka hoeft gezien het gebruik van de pc niet getest denk ik.
Bij de stresstest word veel van de voeding gevraagd, die zit ook goed.
Ik geloof dat het meer in de software zit.
zeker als de opstart ook al vastloopt.
Kan je nog systeemherstel doen tot voor de problemen begonnen?

Anders een repair proberen.

Is er nog iemand met een tip (xp gebruik ik niet)
 
via

via

Hoi,

Inmiddels via'n goede bekende alsnog in iedergeval de via chipset "geflasht",via mijn provider xms (glasvezel) heb ik'n lichte spam/virus beveiliging ingeschakeld en hoogstwaarschijnlijk is dit de oorzaak van het niet lukken v/d update's tot nu,ook de firewall moest idd.uit en avg is zo mild dat maakte niet uit..
Hoewel ik daarna al weer via'n bittorrent film bestand wederom'n uitvaller heb gehad,alweer meerdere ,soms gaat't geluid ook brommen tijdens het vastlopen en rest nix anders dan reset..
Bios niks aan gedaan en ook in jouw visie niet doen,begrijp ik.
In welke software zou't dan zitten:in mijn OS of i/d progamma's?
Dat tijdens opstart niet verder dan moederbord scherm komen:gebeurt ook nog steeds.
Er is wel mee te leven,maar erg irritant:vooral als je wil weten:hoe het zover komt..
Ff wat anders:eek:p het gebied van draadloze monitorverbinding met je PC is nog niet veel te krijgen of zie'k dat verkeerd?
Alvast weer bedankt,

groet Simon
 
geheugen?

geheugen?

Hoi,

bedoel je cache,dat was 1 giga daar heb ik 2 van gemaakt,de rest bestaat uit'n gepartinioneerde? maxtor van totaal 225gb onderverdeeld in c:(windows oa) van 82gb waarvan dikke 30 gebruikt meest voor software dan andere deel i : ong.150 gb waarvan nog 22 vrij dus doe bijna alles downloaden op 'n my book van 500 gig'
Wat denk je dan wat niet goed functioneert v/h geheugen??
Het gehele apparaat = net 2 jaar oud
Ook windows blinkt niet uit in stabiliteit,hoewel dat nu beter gaat zijn de keren dat mijn OS besluit om de disk op errors te checken(na xX resetten,soms na 2x,soms niet..) te ziek voor woorden en dan bedoel ik vooral de tijdsduur!
Helaas is mijn computer kennis weliswaar groeiende,maar heb ze veel te lang ontkend en niet op waarde geschat en daar betaal ik nu (soms) de boete voor!
Verder als'n btj schaken via dos(heel vroeger) en klaverjassen op'n 286,kwam ik toen niet
Zonder internet en als je niet gamed is'n computer ook niet wat het kan zijn,zeker niet in de early days
Maar goed,hoe kan je erachter komen dat er wat kapot is of niet goed functioneert?
Heel soms krijg ik mijn @ mail per bericht tot zelfs 6x,dit gaat vanzelf over tot nu toe?
Ik hoor't wel,

groet Rein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan