Status
Niet open voor verdere reacties.
L

leobak

Gast
Hallo allemaal.

Ik heb een envivo usb3.0 pci-e adapter( zie: USB3 PCIe kaart) in een pc zitten met een e1500 processor op een asrock P5B-DE moederbord met 8GB geheugen. Om de een of andere reden wil de usb-adapter niet met de externe harde schijf in een usb 3.0 behuizing samenwerken. Dit is een unisupport behuizing (zie ook http://www.unisupport.net/?product) het p nummer is:50697. Laatste firmware, drivers geinstalleerd en mijn OS is Windows 7 64 bits. Zowel de kaart als de behuizing zijn al onder garantie omgeruild. Met een andere harde schijf in de behuizing hetzelfde probleem.
De ene schijf was een Samsung sata2 schijf van 500GB de andere een WD van 750 GB en ik heb nog een schijf geprobeerd een WD van 1 TB. USB 2.o devices worden gewoon herkend en lijken goed te werken. De usb3.0 behuizing lijkt wel te werken met een USB2.0 kabel. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de behuizing e/o de pci-e kaart weer stuk zijn. Iemand een idee? Alvast mijn dank voor de reacties.
Mvg,
Leon
 
Misschien dat de driver software niet goed samenwerkt met de 64-bits besturing. Je zou de kaart eens moeten inbouwen op een 32 bits systeem en kijken of het dan wel werkt. Maar deze mogelijkheid moet je wel hebben natuurlijk.
 
Bedankt Pluis voor je reactie. Ik heb inderdaad niet zo snel de mogelijkheid om het te testen met een 32 bits versie van windows 7. Zou een virtual machine misschien werken? Anders moet ik even een andere schijf zien te regelen om daar een 32 bits versie van windows 7 op te zetten. Ik verwacht 1 dezer dagen ook een ander type usb3 behuizing die ik heb besteld, eens kijken wat er dan gebeurd. Ik geef het nog even niet op...
 
Natuurlijk zou je dit met VM-Ware en dan een 32 bits besturing kunnen proberen. Ik kan helaas geen garantie geven dat het dan wel werkt.

Helaas werkt (nog) niet alles goed onder een 64 bits besturing. Ook vele softwareprogramma's werken niet goed. Gelukkig gaat het inmiddels wel de goede kant op.

Het ligt er natuurlijk aan welke programma's je wilt gaan gebruiken en welke hardware je wilt installeren, maar mijn advies is altijd om als je een 64-bits besturing wilt hebben, tevens een 32-bits besturing als dual boot er naast te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan