Usb-lader werkt niet op 220v

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robocop1984

Gast
Hallo iedereen,

Een vraagje: Gisteren heb ik bij Carrefour een ladertje gekocht waarmee je usb-apparaten aan een stopcontact op kan laden. Ik wilde hiermee mijn gsm opladen, zodat dit niet steeds via de laptop hoeft. Mijn gsm laadt echter niet op als ik hem hierin plug.
Ik heb vroeger al eens zo'n soort ladertje gehad om mijn ipod op te laden en dat werkte toen ook niet. Ik ging er vanuit dat dit gewoon stuk was en heb het weggedaan. Het lijkt me nu wel heel toevallig dat dit tweede ladertje het ook niet doet. Weet iemand wat het probleem is?

Voor de duidelijkheid hieronder enkele foto's:


IMG_5241_1024x768.jpgIMG_5255_1024x768.jpgIMG_5256_1024x768.jpg


Alvast bedankt voor de hulp,

Rob
 
gezien je net stroom laderBekijk bijlage 9777 0,2A/5V en maar 500mA kan leveren is deze te licht.
omdat een Lithium-iom 3,7V/700mAh dus de lader geeft niet genoeg ...de output van je lader is te licht deze moet minstens 5,3V bedragen !

vraagje: waarom koop je niet de bijhorende net stroom lader van je GSM
 
Spanning moet stabiel blijven, dus ongeveer 5V max. Het is de stroom die voldoende moet kunnen leveren. Dus waarschijnlijk is het vermogen niet voldoende van die lader zoals reeds vermeld. Je moet in de specs van je GSM zien hoeveel het laadvermogen moet zijn. Is afhankelijk van battery tot battery.
 
gezien je net stroom laderBekijk bijlage 9777 0,2A/5V en maar 500mA kan leveren is deze te licht.
omdat een Lithium-iom 3,7V/700mAh dus de lader geeft niet genoeg ...de output van je lader is te licht deze moet minstens 5,3V bedragen !

vraagje: waarom koop je niet de bijhorende net stroom lader van je GSM

Dat begrijp ik niet. Ik heb hetzelfde met mijn TomTom. Maar het toestel werkt normaal op diezelfde aansluiting. Geeft zelfs weer dat batterij geladrn wordt, maar batterij wordt niet bijgeladen. Zelfs niet als men het toestel uitzet om te laden. Een normale USB zoals op pc/laptop mag ook maar 500mA leveren. Dat is de standaard voor USB. Wil je meer stroom, dan raad men aan meerdere USB stekkers aan te sluiten.
Met de lader van TomTom kan men op 5V 1,2A laden. Als men een batterij van 40A wil laden met een lader van 5A, dan kan men in principe 8 uur laden om de battreij vol te laden.
Kan men dan een lithium batterij niet laden met een stroom die minder is dan hetgeen de lithium vraagt? Indien U dat beweert wil dit ook zeggen dat ge een lithium ALTIJD oplaad in 1uur tijd???????? De tijd vermenigviuldigd met de stroom moet normaal de capaciteit weergeven.
 
Ik had verleden week op men werk ook een gelijkaardig issue met een lader voor een Blackberry. Ben net eens opzoek gegaan naar antwoorden.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar er is blijkbaar wel verschil in laders en de manier waarop deze de USB kabel gebruiken (en zelfs de USB kabel zelf). Apple gebruikt zelfs nog een andere spanningen dan de standaard. Maar daar verschiet ik nu niet echt van, die willen alles uniek...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan